Vi har under några månader haft jätteproblem med våran snart 2-åriga son som vägrar sova på dagis.
Våran lillkille är oftast helt slut efter en dag på dagis och blir hysterisk på en gång när han kommer hem och är oftast för trött att äta också. Det har den senaste tiden slutat med att vi får lägga honom före klockan sex (ibland utan kvällsvälling) fast vi i vanliga fall brukar lägga honom efter sju. I det stora hela hamnar vi i en ond cirkel eftersom han då vaknar tidigare i stället och blir tidigare trött på eftermiddagen då han inte sover nåt på dagis.
Hemma på helgerna somnar han lätt och kan sova mellan 2 och 3 timmar i sträck... Jag förstår att det kan vara svårt att lägga ibland två barn samtidigt som dom gör på dagis och jag hoppas verkligen att dom provat alla möjliga knep... dom säger att han har svårt att slappna av... annars verkar han trivas bra på dagiset. Tidigare somnade han på dagiset nästan varje dag, han är fortfarande för liten för att klara sig utan dagssömnen. Jag dömer absolut inte personalen som förmodligen tycker att jag är en "gnällkärring", inser nu att det ändå leder ingen vart.
Finns det någon som känner igen sig i detta
Det vore i så fall väldigt intressant och höra era erfarenheter, kanske få några konkreta tips?
Ha det bra!
Kram Åsa o Tim