Minska andra eller tredje luren?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Lena

Minska andra eller tredje luren?

Inlägg av Lena »

Hej alla! :D

Minstingen på drygt fyra månader sover 19.45 till 7.30 samt har dagslurar enligt följande: 1,5 + 1,5 + 45. Detta schema har suttit som en smäck länge. Men nu har plötsligt sista luren krånglat rejält två dagar i rad. I övrigt har allt funkat kanon även dessa dagar.

Min plan har varit att om några veckor minska sömnen till 1,5 + 45 + 45 (samt lägga 19.30), men funderar nu att ändra schemat redan. Vill bara fråga om det är nån som har erfarenhet av 1,5 + 1,5 + 20 istället för 1,5 + 45 + 45?
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Hej

Har du läst denna tråd? Kanske finns ngt inspirerande för dig:
http://www.annawahlgren.com/forum/viewtopic.php?t=153

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Lena

Inlägg av Lena »

Hej Helena!

Tack för ditt svar. Ja, jag har läst den tråden innan, det är kanon att samla olika schematankar i en sån tråd. Fast jag känner inte att jag fått grepp om ifall det kan funka bra med en så kort lur som enbart 20 min i det aktuella fallet, alltså 1,5 + 1,5 + 20. Spelar dock ingen roll nu för jag valde på studs att helt enkelt gå på den plan som jag haft sen innan, dvs att minska lite på dagssömnen genom att välja 1,5 + 45 + 45 redan nu istället för om några veckor. Känns som helt rätt beslut för nu fungerar även sistaluren fint igen, och unga damen är nöjd med lite mer vakentid :D
Mamma till två ljuvliga tjejer: Tuva (född 26 juli -04) och Myra (född 10 juli -06)
(standardmodellade från tre veckors ålder resp från start) :heart:
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Vad bra att du löste det! Såklart gjorde du det. :D

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"