Underbara 3 månader - tack!

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Augusti06

Underbara 3 månader - tack!

Inlägg av Augusti06 »

Hej!

Har en liten son på snart tre månader. Började redan från dag tre med standardmodellen och det har fungerat SÅ BRA! Lite kvällstrassel här och var, några amningsstrul och vissa dagar obeskrivligt trött mamma - men nu när jag ser tillbaka så har min prins säkert ägnat mer tid i sitt liv åt att skratta än att gråta. Har ännu inte kört någon sova-hela-natten-kur eftersom standardmetoden verkar föra med sig denna effekt automatiskt för oss. Vi får se. Nätterna verkar i alla fall bli längre och längre.

Detta känns helt otroligt. Trodde att det skulle bli jättejättejättejobbigt att vara mamma men hittills har jag mest njutit och känner att jag och min son är ett eget litet team. Så TACK för alla bra råd jag hittat i Barnaboken och i detta forum. Det har gjort att jag har fått en flygande start på mitt nya mammaliv!!! :lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Välkommen är du :lol:

Vilken fullkomligt underbar rapport :lol: :lol: Precis så ska det ju vara.

Små barn ska njutas - och njuta själva.

Får man ordning på torpet med ett lugnt och glädjefyllt liv från början, med Standardmodellen i lugn och ro, behövs ingen Sova hela natten-kur i stor stil.

Har fått ett litet barnbarn för tre veckor sedan. Lilla älsklingen började vid två veckors ålder sova sex timmar natt, och fortsatte / fortsätter sova tre timmar till efter nattmål vid fyrakulan. Det är bara så ljuvligt enkelt och rätt. Hon kan inte ens stava till skrik, den lilla :heart:

Om och när det skulle strula med det ena eller det andra, finns vi här för dig :!: Jag är så glad att du ville berätta om det goda livet - så som det faktiskt ska vara. Varför inte :?: :!: Egentligen :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Oj, repetition, förlåt :oops:
Augusti06

Inlägg av Augusti06 »

Tack för välkomnandet Anna! Och grattis till ditt nya barnbarn!! :D

Igår tog nattningen 5 minuter, sedan somnade han själv. Sov från kl 21 till kl 05, fick en nattslurk, och sov vidare till kl 08. Är det inte fantastiskt?!

Stöter säkerligen på trassel framöver och kommer då att vända mig hit för råd och tips.
Elle

Inlägg av Elle »

Vilken underbar läsning :D Jag vill också välkomna dig hit till Forumet. Jag ser att du är Stockholmsbo(precis som jag) och vi är ett gäng föräldrar som brukar träffas ibland. Så har du lust att ses, kika in på Kackelforum :D

/Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
annawahlgren

Inlägg av annawahlgren »

:D Tack, Augusti06 - tar mig friheten att citera dig i tråden Standardmodellen i levande livet :!: TACK :lol:

Och så gå nu inte och vänta på bekymmer - vänta på om möjligt ännu mera glädje, njutning och fröjd :lol:

:heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"