Mera daglursstrul...

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Lillstrumpan

Mera daglursstrul...

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej på er!

Jo, jag tycker att jag har haft massor med tålamod men hur mycket tålamod jag än har så sitter liksom aldrig daglurarna.
Så här är det;
Första luren efter ensamleken på morgonen - "åh så skönt att du kommer och vänder på mig åh så mysigt att sova" - sover 1 ½ timme -mamma väcker.
Andra luren, mitt på dagen, - "ska jag sova nu? de vet de sjutton om jag vill :twisted: ? kan du inte vagna lite då? ok jag sover väl då! nu har jag vaknat, måste jag sova mer? ok då får du vagna i så fall!! eller dra i gång dammsugaren! :shock: - mamma väcker nästan aldrig.
Tredje och sista luren på eftermiddagen; "NEEJJJ jag VÄGRAR sova, det är verkligen super synd om mig som måste sova, nu blir jag verkligen ARG och nu ledsen och nu JÄTTE ARG! MAMMA VAGNA!!" - somnar sen men de känns inge vidare i mamma hjärtat.
Och jag undrar, vad gör jag för fel. Jag tycker jag ger henne alla förutsättningar att sova skönt, proppis i magen, varit med och pysslat en massa med mig och lekt ensam, men inte då...
Och det där med vagningen, jag vet :oops: man borde inte behöva ens vagna en sån stor liten tjej, det där med ramsan måste mamma ta tag i nu!
Hon sover de två sista lurarna i vagnen och natten och morgonluren i sängen, inte kan väl de ha nåt med saken att göra, att hon skulle sova bättre i sängen?
Nä..vad tror ni?
Stora 0630 Lilla 0903
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Tycker det låter som ett fall med överkoncentration och för mkt trafik. Tror du behöver bli lite coolare! Vagnen eller sängen, det ska inte spela ngn roll, sova kan man oavsett. Tänk igenom vad du tror och skaffa dig attityd, så kommer daglurarna sitta som en smäck.

Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Lillstrumpan

Inlägg av Lillstrumpan »

Hej...jo jag vet ju de :oops: ...jag vill nästan ta tillbaka den här tråden lite...men de går ju inte. Har ransakat mig själv och de är klart som du säger...de vet jag ju. Nä skäms på mig själv, och på med ATTITYDEN!
...tack
Stora 0630 Lilla 0903
hjhelena

Inlägg av hjhelena »

Attityden gungar för alla ibland, då är det bra att vi kan påminna varandra! Lycka till nu och skäms inte, det är INTE bra för attityden... :lol:
Tänk att du ska ha så mycket attityd och vara så säker på din sak så du t o m kan göra fel, det blir ändå rätt! :wink: :shock: :lol:

Kram!
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"