Bebis kan inte ligga själv

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Kristin

Bebis kan inte ligga själv

Inlägg av Kristin »

Hej!

Hur får jag vår 2 månaders att ligga själv ett tag? Han kan bara ligga/sitta själv i några få minuter.

Han är just nu precis nymatad. Jag gick till datorn o lade honom på sängen under ett nyinköpt babygym. Gick INTE kan jag säga :evil:.

Minns inte hur gammal storebror var när han kunde ligga själv. När han får komma upp i famnen blir han lugn. Kan bara tänka mig vad sjalbarnens föräldrar skulle ge mig för råd... :D

Nu kinkar han fast han sitter i mitt knä :evil:.

????

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
Lua

Inlägg av Lua »

Rätta mig om jag har fel men visst startar du ganska ofta nya trådar :?: För att kunna svara på frågor krävs nästan alltid bakgrundsinformation. I det här fallet kanske hur schemat ser ut eller hur han sover på natten. Man kan ju ha en tråd i varje forum om det behandlar olika barn eller helt olika frågor. Men ofta hänger ju saker och ting ihop och det är bra för den som svarar att kunna se mer av helheten.

Ser han dig från babygymet? Små barn vill ju som bekant befinna sig i händelsernas centrum!

Kram Lua. :heart:
Kristin

Inlägg av Kristin »

Hej! :D

Jag startar en ny tråd när jag anser att den behandlar en ny fråga :wink:.

Lillen går inte på ett stenhårt schema ÄN, men vi tar upp honom vid 06.30 och lägger honom vid 19. Han får en slurk i sömnen kl 22 och ett nattmål kl 04. Han är vaken dryga timmen efter God Morgon och sover sedan i ca 2 h. Kan inte vara vaken i mer än 1,5 h åt gången (max!). Han äter på flaska i snitt 135 ml per mål. Efter flaskan byts blöja och därefter alternerar jag hans vakentid med, babysittern, babygym, filt, skötbord, baby björn och min famn/knä.

Både jag och maken upplever ett missnöje hos sonen under vakentiden (som självklart inte bara består av missnöje, utan även glada stunder om än få).

Mvh
Kristin
Storebror f. aug-04
Lillebror f. aug-06
marie-d

Inlägg av marie-d »

Ni glömmer väl inte det viktiga umgänget, öga mot öga.
Efter det brukar ligga på mage på filt med spännande saker vara spännande.
En bra varitation av social delaktighet, umgänge och ensamlek.
Son f?dd juli -04
Son nr 2 f?dd i april -06
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"