En dag av glatt samarbete och en härlig promenad

Guldkorn att inspireras och lära av
Skriv svar
/LO
Kontakt:

En dag av glatt samarbete och en härlig promenad

Inlägg av /LO »

Vi håller på att göra om i gillestugan. Från total träpanel (golv, tak och väggar) till lite ljusare och mörkare. Målning alltså.

IDag har hela familjen målat. Jag sa till Vera på frukost att vi skulle gå ner och måla. Pappa skulle börja med taket och sedan skulle vi andra två komma ner när det var klart. Vi skulle greja lite i köket först.

VIlken besvikelse. Hon ville ju måla och jag hade ju sagt att vi skulle måla.
VI kom fram till att ändra, taket fick komma senare - och köket.
Så varsin pensel och två målarburkar fick vi jobba ihop oss. Jag och Vera målade en vägg och pappa målade lister.

Hon var så lycklig - titta mamma jag kan, titta pappa vad jag har målat :lol: :lol:

Efter ett tag var det dags för semester. Då gick vi och tvättade händer och fötter. Hon ville ha sällskap men jag och pappa var ju tvugna att fortsätta måla. Hon lekte en stund utanför gillestugan, men ville komma in igen. DÅ sa jag att här inne får man måla, annars får man var utanför.

Jag vill ju måla, säger hon (jag hör hur huvudet ligger på sne' :D ) Så in igen och mer målning. Vi avslutade hela väggen tillsammans. Sedan gick vi upp och gjorde välförtjänt fika.

Sedan var det dags för middagsvila och middag. Efter det så gick vi ut. Tog en LÅNG promenad (minst en timme gick vi), via lekparken ner till sjön.
Vera hade en pinne med sig som hon skulle slänga i vattnet och sedan skulle hon bada.
Jag sa att hon fick kasta pinnen och sedan känna på vattnet med händerna, men bada får man inte nu när det är så kallt.
Vi kom till sjön och hon kastade, kände på vattnet, konstaterade att det var kallt och ville bada ännu mer.
Jag sa att ok, du får bada fötterna, men mer BLIR det inte. Det FÅR du inte.

Tog av skor och strumpor och drog upp byxorna och i vattnet. Sedan lyfte jag upp henne och tog på henne igen. Men hon var jätteledsen - jag vill ju bada magen.
Men där gick gränsen för mamma. Hon var besviken i några sekunder tills vi kom till en stor vattenpöl. Av någon anledning sa jag till henne att hon itne hede stövlar på sig.
Hon höll sig intill kanten tills hon skulle gå till mig, då gick hon rakt igenom. Varpå skorna blev genomblöta.

Hon tittade upp på mig med ett stort leende och sa Jag damlade inte, mamma.

Sedan gick vi hem och gjorde kvällsmat - mycket nöjda med dagen.

Hälsar en lycklig mamma till en nöjd dotter :heart:
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Ewa

Inlägg av Ewa »

:lol: :heart: :lol:
Ewa
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Vilken underbart dag :D En vardagsdag när de är som bäst. :D

Och vattenpölar - klart man inte kan motstå det - med eller utan stövlar. Kan fortfarande känna den känslan. :D :wink:

Kram :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Skriv svar

Återgå till "Om våra Barnaboksbarn"