/indra
störd schematid!!
störd schematid!!
hur kan jag göra om jag skall börja på babysimm med min pojk på 6 veckor, har schema på han, badet börjar kl.11, men då skall han sova fm,från 10-12.30.är det ok ändå att låta han sova 1 timma bara o sen sova en stund till efter badet, dom skall väll inte vara i så länge ?
/indra
/indra
Hej
Tråkigt råd tycker du kanske, men jag skulle vänta med babysimmet och börja i en grupp när barnet är äldre på tider som passar in i schemat.
Tror inte det kommer bli roligt för nån av er om det blir på sovtid och han
är så liten. Bad i baljan är nog tillräckligt än så länge.
Kram H
Tråkigt råd tycker du kanske, men jag skulle vänta med babysimmet och börja i en grupp när barnet är äldre på tider som passar in i schemat.
Kram H
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
och till en lillebror född 2008
Men jag vill så gärna att han skall börja när han är så här liten..hjhelena skrev:Hej
Kram H
Något annat råd??
mvh Indra.
Kan man inte göra ändringar i schemat med kuren??det gäller 1 gång i veckan..T.P skrev:hej indratänkte bara säga:
"låt världen vara liten innan den blir stor"
![]()
Här badas det i balja mellan 5 - 15 minuter och min son är 3 mån +
Vet inte hur länge det badas på "baby sim" men den korta tiden lär inte vara värt det!
Kram
Hej indra
Har gått på babysim med ett av mina barn (hon är 13 nu
) och det är underbart roligt, och hon är helt fenomenal i vattnet
Jag tycker nog du kan gå och simma med honom om du vill, och kurar gör du väl inte? Standardmodellar, kanske
Jag förstår hur de andra tänker och självklart ska man försöka låta bli att störa de små, men visst kan man diffa på tiderna EN dag i veckan (tycker jag
) - koppla bara på attityden, så går det säkert bra
Kram Mia
Har gått på babysim med ett av mina barn (hon är 13 nu
Jag tycker nog du kan gå och simma med honom om du vill, och kurar gör du väl inte? Standardmodellar, kanske
Jag förstår hur de andra tänker och självklart ska man försöka låta bli att störa de små, men visst kan man diffa på tiderna EN dag i veckan (tycker jag
Kram Mia
Hej
Jag är ingen expert på babysim, men vi började när killarna var större, jag tyckte många som var mindre var mest ledsna och fick sitta och dia på kanten. Så jag tror tyvärr att det inte är ngn bra idé att störa schemat för att kunna gå. Men det är bara min åsikt.
Kram!
Jag är ingen expert på babysim, men vi började när killarna var större, jag tyckte många som var mindre var mest ledsna och fick sitta och dia på kanten. Så jag tror tyvärr att det inte är ngn bra idé att störa schemat för att kunna gå. Men det är bara min åsikt.
Kram!
Mamma till 2 tvillingkillar födda 2004
Hej!
Ville säga att jag också tycker du ska VÄNTA med babysim. Jag har gått med min tjej. Började när hon var 4 månader. Här i västerås rekomenderar man inte barn under 3 månader att gå. Då är det bättre att vänta till nästa omgång. Du hinner! Då får barnet ut mer av det, när dem hänger med och "förstår". Jag upplevde också att de allra minsta bebisarna som knappt kunde lyfta huvudet var för små!!
Man är i vattnet i ca 20-25 minuter. Bada med bebisen hemma och vänta till nästa omgång. Kanske efter jul skulle vara lagom??
KRAM!
Ville säga att jag också tycker du ska VÄNTA med babysim. Jag har gått med min tjej. Började när hon var 4 månader. Här i västerås rekomenderar man inte barn under 3 månader att gå. Då är det bättre att vänta till nästa omgång. Du hinner! Då får barnet ut mer av det, när dem hänger med och "förstår". Jag upplevde också att de allra minsta bebisarna som knappt kunde lyfta huvudet var för små!!
Man är i vattnet i ca 20-25 minuter. Bada med bebisen hemma och vänta till nästa omgång. Kanske efter jul skulle vara lagom??
KRAM!
Linnéa 30 okt -05 (40+1), kurad vid 10 månader. Ett litet hjärta.
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -
Selma 18 okt -08 (39+3), SM från början. Ett litet gryn.
Elias 17 okt -10 (39+4), SM tänk från start men ändå kurad vid 6 månader. Ett litet hjärtegryn!
Viktor 18 mars -13 (39+0). Alldeles ljuvlig!
- Efter regn kommer solsken! -
Hej Mia!
Jag gör nog så som du tycker..Det känns rättmiar70 skrev:Hej indra![]()
Har gått på babysim med ett av mina barn (hon är 13 nu) och det är underbart roligt, och hon är helt fenomenal i vattnet
![]()
Jag förstår hur de andra tänker och självklart ska man försöka låta bli att störa de små, men visst kan man diffa på tiderna EN dag i veckan (tycker jag) - koppla bara på attityden, så går det säkert bra
![]()
Kram Mia
mvh Indra.
Jag började på babysim med min första son när han var 7 veckor och han älskade det
aldrig var han så solig som när han var i vattnet. Jag älskar själv vatten och vi båda njöt av babysimmet. En viktig förutsättning är dock att ditt barn är stadigt i nacken och kan hålla uppe huvudet själv. Matar du bra innan och han har sovit en stund så tror jag det kommer gå bra för er.
Tina
Tina
Hej indra!
Har du nu bestämt dig för att gå så gå.
Gick också från 6 v med första sonen och har just börjat med son 2. Han är 3,5 månad. De är lika glada i detta båda två. Vid 6 v ålder orkade lillen bara vara i 20 min de första gångerna. Son 2 är glad och pigg hela halvtimmen och somnade inte ens i bilen hem. Utsövd och vältankad?
Fick också tid mitt i en lur och jag löste det med hjälp av marginalkvartar och förlängd kvällslur. Simmet börjar 14 och hans lur är normalt 13-14.45. Börjar dagen 15 min tidigare, tar mig till simmet (i bil) under hans vakentid och påbörjar promenad 12.45 så att han får sova en timme åtminstone. Då är han pigg och glad i badet!
Eftersom han inte somnar i bilen hem utan är vaken sina vanliga 2 tim förlängde jag kvällsluren från 45 min till en dryg timme. Fick hjälpa honom med ett par vagningstag i 45-skarven, för att han skulle fortsätta sova en stund. Natt en kvart tidigare.
Lillen har blivit sin egen klocka så pass bra att jag tror att förändringen inte påverkar honom nämvärt. Din lille är yngre så attityden är nog ditt viktigaste verktyg liksom ett upplägg som är så nära det vanliga (som börjar sätta sig?) som möjligt.
Det kanske är bra att simmet är på fm för då har du fler marginalkvartar att trixa med under eftermiddag och kväll.
Ha så kul!
Varma hälsningar
Carin
Har du nu bestämt dig för att gå så gå.
Fick också tid mitt i en lur och jag löste det med hjälp av marginalkvartar och förlängd kvällslur. Simmet börjar 14 och hans lur är normalt 13-14.45. Börjar dagen 15 min tidigare, tar mig till simmet (i bil) under hans vakentid och påbörjar promenad 12.45 så att han får sova en timme åtminstone. Då är han pigg och glad i badet!
Eftersom han inte somnar i bilen hem utan är vaken sina vanliga 2 tim förlängde jag kvällsluren från 45 min till en dryg timme. Fick hjälpa honom med ett par vagningstag i 45-skarven, för att han skulle fortsätta sova en stund. Natt en kvart tidigare.
Lillen har blivit sin egen klocka så pass bra att jag tror att förändringen inte påverkar honom nämvärt. Din lille är yngre så attityden är nog ditt viktigaste verktyg liksom ett upplägg som är så nära det vanliga (som börjar sätta sig?) som möjligt.
Det kanske är bra att simmet är på fm för då har du fler marginalkvartar att trixa med under eftermiddag och kväll.
Ha så kul!
Varma hälsningar
Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
-
Pepparkakan
Har oxå en undran o störd schema tid.
javascript:emoticon(':roll:')
Om jag verkligen måste var ngn stans kl 10.00-11.00 och min plutt har sovtid 8.30-10 hur löser jag detta. Jag kan inte mata honom där jag ska och han brukar äta 10. Kan iof äta där innan om jag är på pats innan. Natt är 19.30-07. kan jag göra så hrjavascript:emoticon(':?:')
morgon 06.45
sova 8-9.30.MAT
promenera dit.
eller morgon 06.45
sova 8.15-9,45 och chansa på att han sover under tiden vi går dit vi ska?
javascript:emoticon(':roll:')
Om jag verkligen måste var ngn stans kl 10.00-11.00 och min plutt har sovtid 8.30-10 hur löser jag detta. Jag kan inte mata honom där jag ska och han brukar äta 10. Kan iof äta där innan om jag är på pats innan. Natt är 19.30-07. kan jag göra så hrjavascript:emoticon(':?:')
morgon 06.45
sova 8-9.30.MAT
promenera dit.
eller morgon 06.45
sova 8.15-9,45 och chansa på att han sover under tiden vi går dit vi ska?