Pratar 03:50...

Skriv svar
Sommar

Pratar 03:50...

Inlägg av Sommar »

Hej!
I natt hände något (för oss) konstigt! Annie vaknade och började babbla för sig själv precis innan 04. Jag pangramsade från sängen men hon fortsatte babbla från och till fram till 05 då hon blev lite arg, då ramsade jag igen och jag tror hon somnade :? Jag sov iaf en stund... Sen hörde jag henne igen runt 06 och ramsade igen, sen vaknade hon 0630 vilket är helt ok med marginalkvart, morgon är 0645.

Nu känner jag mig genast nervös för att detta ska fortsätta (är lite orolig av naturen..) Känner att jag behöver lite pepp! Kanske ska lägga till att vi hade gäster igår så hon hade fullt upp att leka med två äldre barn fram till läggdags, kan det vara en anledning, hon kanske sov oroligare för det??

Vårt schema ser ut som följer, om någon tycker det är något knas med det..
0645 Morgon
10:00-11:30 Sova
1515-1600 Sova
19:30 Natt

Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Emma :D Här kommer lite pepp :thumbsup: , lite omtänksamt gräl :twisted: , ett "tidig morgon-tips" :idea: och en fundering kring schemat :-k :wink:

:arrow: Annie hade en orolig stund i arla vargatimma. Det har nog alla emellanåt, stora som små. Själv vaknade jag inatt 03 och hade svårt att somna om. Det händer sällan men ibland händer det. Man lägger det bakom sig och går vidare, eller hur :?: :D

:arrow: Inte slösa med ramsan sådär [-X En pangramsa vid första uppvaknande (i vargtimma) och bara i nödfall en till men inte inom samma "vakenperiod. Du har en "stor" tös och hon vet vad som gäller. Lita på dig, på ramsan och framför allt på barnet :!:

:arrow: Vi har med fint resultat använt en väckarklocka som ringer högt och ljudligt kl. 07. Leia vet då att det är hennes morgon. Om hon vaknar ex. 06.30 ramsar jag inte = "inte morgon ännu mitt hjärta, sov om du vill eller ligg och filosofera tills klockan ringer". Vaknar hon innan dess "pangramsar jag = "somna om, för långt tills morgon för att ligga vaken ända tills dess".

:arrow: Om jag inte tar fel fyller Annie snart ett år :?: Många går då över till scheman med en lur (andra avvakra ytterligare några månader). För Leias del passade det runt ett år fint med en lur. Insomnandet kvällstid klarade inte längre en lur senare än ca 5 tim innan. Vi bytte till natt 19-07 + daglur 12-13.30 (ett ganska vanligt förekommande schema på forumet :wink: ). Kanske börjar Annie bli för stor för en lur så tätt inpå kvällen som i dagsläget :?:

Lycka till, återkom gärna och berätta hur det går :!: :D
Sommar

Inlägg av Sommar »

Tack Nancy :heart:
precis vad jag behövde höra! Är ju så himla lätt att dra till med en ramsa till när det känns som att hon aldrig somnar om, och härma hunden och katten på natten passar liksom inte in ju :lol:

Nu förutsätter jag att detta var en engångsföretelse!

Ska fundera på att ändra till en lur, hon skulle nog klara det, men eftersom vi har 11 h natt känns det som att det blir så långa vakenperioder.. Men hon kanske kan sova två timmar mitt på dagen :-k Väckarklocka införskaffas imorgon!

KRAM!
Mamma till Annie 051020
Nancy

Inlägg av Nancy »

Godmorgon Sommar :D

Hoppas att natten varit bra :!:

:idea: Om du har 11 tim natt behöver Annie 2,5 tim långlur. Jag föreslår en kompromiss med 11,5 tim natt och 2 tim långlur :D

Nancy
Sommar

Inlägg av Sommar »

Hej igen!
Ja det låter ju bra :D Vad tror du om :
1900-0630 Natt
1200-1400 Lur

Funderar på att börja med det när vi övergår till vintertid, då blir det ju "krångel" iaf :wink:

Kram Emma
Mamma till Annie 051020
Sommar

Inlägg av Sommar »

Kom på... A har inte haft några nattliga prat mer!
Mamma till Annie 051020
Nancy

Inlägg av Nancy »

Roligt att höra att Annies nätter varit lugna :thumbsup:

Angående schema tycker jag att du skall ta hänsyn till om Annie är piggast på fm eller em. Är hon tröttast på fm kanske det passar bättre att ha luren 11.30-13.30 :?:

Låter bra att ta hela rasket på en gång i samband med vintertid. Förvänta dig inte krångel bara utan led Annie genom nyordningen med säker hand :wink: :lol:

Lycka till :!: :D
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"