Vet inte om det här är rätt forum, men jag chansar.
Var på 6-mån-kontroll igår, träffade läkaren, vaccinerade mot TBC och vägde/mätte precis som vanligt. Var upptagen med att fokusera på sonen, så jag såg inga siffror förrän vi kom hem igen och jag fyllde i det lilla diagrammet i boken. Man utgår ju ifrån att personalen säger till när något inte är som det ska.
I alla fall. När jag kom hem såg jag siffrorna och sonens huvudomfång har inte ändrats den senaste månaden, dvs hans huvud har inte vuxit öht på en månad! Är det vanligt/normalt? Brukar inte huvudet växa regelbundet? Han har följt sin huvud-kurva jättefint tills nu, så jag blev såklart jätteorolig.
Har precis pratat med BVC och han sa såklart att allt var normalt... Känns lite som att det säger de alltid, de håller fast vid "normalt" alldeles för länge ibland och först när det gått åt h-e heter det att det inte längre är normalt.
Någon som varit med om att deras bebisars huvud stått stilla i tillväxten i en/någon månad utan att det handlat om något utöver det "normala", eller tvärtom??? Vill gärna ha feedback från de med erfarenhet!
Huvudets tillväxt?
Huvudets tillväxt?
* Lycklig mamma till underbar pojke född april 2006! *