Krumma fötter

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
kokos

Krumma fötter

Inlägg av kokos »

Jag tycker att lille E har krumma fötter och undrar om det är normalt? Står han i knät så står han inte platt på fötterna utan fötterna drar liksom ihop sig/viker sig inåt. Han blir ju lite förbaskad när han försöker resa sig i knät för det blir ju inte speciellt stabilt. :? Så här minns jag inte att det såg ut med A. Borde jag kolla upp det här?
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
carin73

Inlägg av carin73 »

Hej! :D Så ser det ut här också. Tror att det är fullt normalt.

Hälsn. Carin
Tre härliga söner 2003, 2006 och 2010. Sover som grisar tack vare kur resp standardmodellen.
jennie27

Inlägg av jennie27 »

Hej!

Jag var också fundersam och frågade på 3-månaderskontrollen (eller är det tvåmånaders...??) och barnläkaren sa att "fötter får se ut i princip hur som helst" och funktionsdugligheten framgick liksom ändå så småningom. Nu, 6,5 månad, ser de fullt normala ut. :D
En goding till son född 0603 :heart:
kokos

Inlägg av kokos »

:lol: :lol: Tack tjejer! Då ordnar det sig väl hoppas jag!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hej kokos! :D

miss you... :heart:

Här har alla 3 haft "krumma" fötter (måste vara något med mina "interiörer" hihi :roll: :shock: :lol: ), ingen fara sades det :wink:
När det envisades på de 2 äldsta fick jag rådet att bara köpa "ordentliga" skor så skulle det ge med sig :thumbsup:

pussa mr E på tårna (alla!!!) från lilla mig :heart: 8-[
/Fjällmor
kokos

Inlägg av kokos »

Fjällmor - satt "krumheten" kvar tills dom började gå - alltså? Ja som det är nu skulle han aldrig kunna gå på dom. :shock:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hej!
Vår minste har också inåtböjda fötter. Bvc menade att det var fullt normalt fram till att han var tio månader och försökte börja gå. Då hamnade vi hos ortopeden som undrade varför vi inte dykt upp tidigare :roll:

Nu sover A med skenor på nätterna och har speciella skor både ute och inne. Vi har blivit försäkrade om att hans fötter kommer att bli helt normala inom något år.

Det behöver ju inte alls vara något onormalt med er lille. Men jag rekomenderar att kolla upp det om krumheten inte ger med sig. Onödigt är det ju att det ska behöva bli krångel med gåendet.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

nja....det "rätade ut sig" så sakteliga.. :wink:
Men det var en del "kvar", om man säger, när det var dags för skor.

Kolla upp det om du är orolig :!:

/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

#-o

...kanske ska tillägga att det räckte med "fotriktiga" skor så gav det med sig... :wink:
kokos

Inlägg av kokos »

Malva: Tack för att du berättar. Jag antar att det är bra att kolla upp det i tid om det nu är nåt knas.

Fjällmor: jag hoppas att skor ska räcka!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"