Har nu letat runt bland en massa trådar, både jag och sambon, men inte hittat någon som matchar vår situation. Våra daglurar (eller Antons rättare sagt) funkar inte längre. Han är 6 månader.
Schemat:
Natt 19-07
Fm-lur 8.45-9.30
Middagslur 11.45-13.15
Em-lur 15.45-16.30
De senaste 4 (?) dagarna har ALLA daglurarna strulat. Han somnar inte alls, alternativt vaknar efter 20-45 minuter. Och skriker mycket. Jag har svårt att höra om det är ledset eller argt, jag som alltid kunnat vara ganska saklig med hans skrik. Känner mig usel som mamma just nu...
Just nu ligger han och snyftar. Eller så sitter han. För han har precis lärt sig sätta sig upp själv, och gör det hela tiden i sängen. Vi är alldeles tagna på sängen, vet inte hur vi ska göra. Förut har någon lur kaosat enstaka gånger, och vi har kunnat hantera det utan problem. Han sover generellt alla lurar inne i sängen, emellanåt i vagnen. I vagnen går det just nu lite bättre, han är inte ledsen, men sover inte hela tiden heller. Natten sitter fortfarande fint, han har 12 timmar natt sedan dryga tre månaders ålder.
Ramsar gör vi en gång när vi lägger honom, men den har aldrig tagit vid uppvak (aldrig behövts). Klassisk musik är krishanteringen, han blir lugnare en stund, men sedan skriker han upp sig igen. Vi lägger tillrätta ibland, om han har satt sig upp, men grundtanken är ju att han ska lägga sig ner själv. Buffning och solfjädring använder vi så sparsamt vi kan.
Jag vet, det låter jätterörigt nu, med musik och buffning och solfjädring och f-n och hans moster
/Antons mamma och pappa