Har varit inne på detta fantastiska forum en tid och kikat och fått inspiration!
Våra kvällar med henne är dock trassliga.. Hon sover natt från ca 22-23 till 07-08 med en amning ca kl 03:30 och är sen ännu hemskt trött på förmiddagen och sover oftast lätt 2-2½ timme mellan ca 10-12. På eftermiddagen sover hon också en lur som ibland är lite svårare att få ihop och sen mot kvällen efter kl 18 så vill det ibland inte bli nån lur, och blir det så är hon alltid på dåligt humör och gråter mot 20-tiden då hon vaknar vare sig hon sovit eller inte. Har funderat om jag borde börja spika ett schema och lägga henne för nattningen redan kl 20 med förmodad morgon ca kl 07..?? Är detta rimligt för henne?
Har börjat lägga henne att sova på mage på dagtid och buffar henne till sömns lätt, men på kvällen då jag ska lägga henne för natten så har vi ibland jättestora problem att få henne att somna i pinnsängen. Ända sen hon föddes så har hon alltid somnat in vid bröstet och jag har lyft över henne i pinnsängen, och har jag tur så vaknar hon inte. Vet ju att detta inte är bra och att det är på tiden att hon kan somna in själv nu (vilket funkar ganska bra på dagarna). För nån kväll sedan vaknade hon varje gång jag lyfte över henne i pinnsängen och då jag provade buffa henne så gallskrek hon och vi tog upp henne till sist (borde väl ha haft mera tålamod, men hon var hysterisk!) Slutade den natten kl 02 med att hon somnade i bilstolen (!) som vi lagt i sängen hennes som vi vaggade
Vet att vagnande rekommederas men vi bor i 2-plan och vill hellst inte slimppa vagnen upp och ner varje kväll.
Skulle vilja få våra kvällar att gå smidigare. Och hur många timmar på raken på natten borde hon kunna sova nu vid snart 8 veckor?