Napp?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Helenan

Napp?

Inlägg av Helenan »

Ville har aldrig visat behov av napp och har somnat in och somnat om utan. Tills nu! Helt plötsligt är han en riktig dreggelpelle som vill suga på någonting hela tiden och blir förbannad när man ger honom nappflaskan (efter att han har fått i sig sina 200 ml förstås), men jättenöjd när han får den för nödtillfällen inköpta nappen :shock: .

Om man använder napp vid insomningen, ska man stoppa tillbaka nappen om barnet vaknar av att ha tappat den mitt i en lur (Ville är snart 2 månader)? På nätterna sover han numera 7 timmar i sträck och jag vill helst inte ge nappen på natten eftersom han sover så bra, men har nu för första gången gett den till honom under en dagslur.

Ska man kämpa på utan nappen, eller kan man ge den till nöds då han ätit tillräckligt och är trött?
miar70
Kontakt:

Re: Napp?

Inlägg av miar70 »

Helenan skrev:Ska man kämpa på utan nappen, eller kan man ge den till nöds då han ätit tillräckligt och är trött?
Ja, så har jag gjort. När det inte är mat som saknas, utan "bara" tuttning, då har de fått komma till ro med nappen, som jag sedan tagit bort när de somnat!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"