Vad bra med ett forum för mig som har läst barnaboken baklänges och framlänges och nu äntligen har fått ett barn oxå!
Hon heter Karla och är 19 dagar gammal. Vi har kört med standardmodellen från första början och den gillar både Karla och jag.
Jag födde enligt lamaze och psykoprofylaxkurs, min förlossningsberättelse finns under profylaxförlossningar i väntabarnforumet!
Läs gärna, det var det roligast jag gjort!
Det har dylt upp några funderingar som jag inte funnit svar till, varken i Boken, här på forumet eller i mitt eget hjärta
är det nån som har lust att tänka ihop med mig?
Vår vakentid ihop nu går åt till att amma.
Karla äter, börjar skrika, jag bryter med att kasta upp henne för rap eller ta en viktig promenad, lägger till bröstet, Karla äter, rapar, Karla äter lite mer, skötning (snabb- för nu vill hon äta mer) Karla äter, skriker, jag bryter, äter mer, skriker, äter mer...somnar tacksamt när jag lägger ner henne i sin säng.
Som ni märker, inget umgänge. Det har varit så här i dag och igår, kan det vara 3veckors beställningen till brösten om mer mat?
Även före detta var det S v å r t att hålla henne vaken mer än en och en halv timme i stöten. Förutom ett pass på kvällen, hon är kvällsmänniska lilla damen.
Vi gör allt möjligt och ingenting, låter henne vara med, ja allt vi kommer på, men sista kvarten så lixom ber hon om sömn och när hon läggs i sin säng somnar hon tacksamt och fint och sover sina två timmar.
Hur ska vi göra för att förlänga hennes vakentid? Tips!!!!
Sista funderingen, om hon vaknar säg efter 45 minuter (händer nån gång om dan ungefär) ska jag då vagna/buffa henne tillbaks till sömn? Det har jag gjort nån gång och det går snabbt och lätt.
Eller ska jag ge henne mat och sen lägga tillbaka henne för resten av vilan?
eller ge henne mat och ta ett "vakenpass"? som om hon hade sovit sina två timmar alltså?
tack för att ni finns!