Getingstucken i v 37 oroa mig???

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
beccisen

Getingstucken i v 37 oroa mig???

Inlägg av beccisen »

Hej

Jag blev getingstucken för ett par timmar sedan och undrar om det är nåt jag ska oroa mig för (med tanke på bebisen och förtidig förlossning alltså)

Jag har sammandragningar hela tiden och bebisen rör på sig som den ska.

Är i v 37 med bf 31/8

Har kollat på en massa sidor på nätet, men inte hittat något ang stick och graviditet.

vad tror/vet ni????

Tacksam för snabba svar

kram Rebecca
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hejsan Beccisen!

Jag har ALDRIG hört talas om att det skulle vara nån som helst skada för barnet om mamman blir getingstucken och jag har varit med ett tag... Fått fyra barn och har systrar som också har flera barn var så du kan vara helt lugn.

Är du allergisk själv?

För riktigt länge sedan, så hade man föreställningar om att om mamman t ex blev skrämd kunde nått hända med barnet, eller som i min farmors fall att nån kastade ett hallon på henne när hon väntade min faster och därför fick min faster ett rött födelsemärke... Vilket är gammalt skrock och nog inget att "hänga upp sig på"!

Lycka till med bebisen!! och mammaskapet!
HAr du sammandragningar hela tiden så är nog bebisen snart här!
Är de kraftiga, sammandragningarna, borde nu nog kolla med barnmorskan så att det inte blir fööör brått sen när han/hon, alltså bebisen, ska ut...
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
beccisen

Inlägg av beccisen »

Tack för svar..

Nej jag menade inte att det skulle vara någon fara för barnets hälsa utan mest om det var känt för att påskynda förlossning. Var nog lite otydlig.

I princip alla mediciner som används idag härstammar ju från djur och växtriket så det var därför. Man vet ju aldrig vad giftet i en geting kan ställa till med 8)

Hur som helst är det fortfarande sammandragningar hela tiden och bebisen håller på att trycka sig ut från sidan känns det som :)
Mamma till Bustjejen -04, Flinkillen -06 och
Coola-killen -08
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Ocki, tror inte att det skyndar på det hela! Hoppas allt går bra, STORT LYCKA TILL!!! :heart:
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"