efter förlossningen

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
kvacke

efter förlossningen

Inlägg av kvacke »

Hej!

Jag vet inte om detta är rätt forum för min fråga men jag provar. :D

Min lilla gumma är nu 9 månader gammal och jag har fortfarande inte fått tillbaka min mens. Jag ammar en gång på morgonen. Jag har haft menssmärtor vid några olika tillfällen men det har inte blivit nåt mer än så.

Så vad jag undrar är alltså när man kan räkna med att mensen kommer tillbaka? Måste jag sluta amma helt och hållet? Vi vill ju så gärna ha syskon tätt så jag har längtat efter mensen sen Wilma var pyttebebis....Det blir tyvärr inte riktigt som man tänkt sig alltid....

Tacksam för svar! :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

Hej!
Känner igen mig i din sits. så hade vi också, innan vi skaffade första barnet och jag tog kontakt med min suveräne gynekolog, som tog ett enkelt blodprov, där det konstaterades att jag hade en aldeles för hög prolaktinnivå för att mensen skulle komma igång, den var liksom inställd på amning i stor stil, fast jag inta varit gravid, utan bara haft spiral. fick tabletter som sänkte nivån och tre månader senare var jag gravid :) så vill du få bebis kan din kropp behöva att du slutar amma helt, och fortsätter det att krångla ta kontakt med en gynekolog som du litar på.

lycka till!
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
kvacke

Inlägg av kvacke »

Tack så jättemycket för ditt svar!! :D

Jag misstänker att jag måste sluta amma helt, men tycker att det är så mysigt sätt att starta dagen på. Men, men man kan ju inte både ha kakan och äta den....

Jag har hört om så många som har fått tillbaka mensen fast dem har ammat mycket mer än en gång om dagen så jag hade hoppats på att den skulle komma igång ändå...
Tina-Stina

Inlägg av Tina-Stina »

Hej !
Ammade tjejen ett år, och mensen kom när jag slutade amma helt. ett par månader senare var jag gravid på nytt! :lol:
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Sandy_7

Inlägg av Sandy_7 »

Jag ammade min tjej med flera amningsmål om dagen när jag fick tillbaka både mens och blev gravid. :shock: Säkrast med ett svar från läkare, vi är ju alla olika.
/Sandra
Mamma till Laura :heart: född 050406
och Julia :heart: född 061007
kvacke

Inlägg av kvacke »

:lol: :lol: :lol:

Det räckte med att jag skrev det här inlägget så kom mensen tillbaka :D

Tjoho!! Nu kör vi på i sänghalmen 8)
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:D :wink: :D
Jobba på :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"