Jeg håber, du stadig kan lide mig, nu hvor jeg fortæller, at jeg altså har givet vores lille Tue (4 veckor) en sut...
Jeg følte mig nødt til det...:
Amningen går rigtig fint, og Tue får MEGET mælk! Han er kuglerund, har taget meget på, og mælken strømmer. Han er veltilpas og glad og mæt, når jeg har givet ham. Jeg kører standard-modellen - nøder og nøder og stopper ham prop-mæt, og han sover fint, ofte 2-3 timer, om dagen.
Men problemet er, at han søger brystet konstant, når han er vågen. Ofte bliver det til 5-6 gange madning i vågen tiden, før vi når til sove-tåren inden han skal sove.Jeg laver stort set ikke andet end at sidde og amme og føler
snart, mine store børn bliver lidt forsømt, selvom de er meget forstående.
Jeg så tydeligt, hans "egentlige fødsel" og han deltager meget socialt:
Tue er glad, når han er vågen, og ligger alene på legetæppe, ser på sine brødre, er med mig i køkkenet osv., men når han er træt af det, søger han brystet - igen og igen.
Som sagt har jeg jo masser af mad - og overlevelsesangsten??? Jeg tror, han er rolig, tilpas. Jeg følger dit "program" og kommer ham i forkøbet INDEN han selv beder om mad - faktisk ved vi dårligt, hvordan hans gråd lyder!
Et par gange har jeg givet ham en sut, og det har han accepteret. Så jeg lige fik 2 minutters pause fra amningen.
Er Tue stor nok nu til at blive lagt til at sove vågen? Ved at puffe ham eller skubbe ham i vognen?
Tak, tak for alt - du har lært mig alt!