Fjällfolket skrev:

Amma på alla 4!
Lägg lillskrutt på rygg, ställ dig på alla fyra över, låt bröstet hänga fritt, Lillskrutts underkäke ska vara på den stockade sidan...
Amma/pumpa i duschen! Låt det varma vattnet rinna/flöda över det ömma bröstet tills du känner utdrivningsreflexen komma...

Med all respekt - så här tillkrånglat får det bara inte bli
Amma i duschen

Har vi sett ens på film att en liten unge diar sin mor under strilande vatten
Stå på alla fyra och släppa ner bröstet till en unge som ligger på rygg
Amma med såriga bröstvårtor
Amma med mjölkstockning
Nej, kanske känner jag för allra första gången att sådant här vill jag bara inte ha på mitt forum
Jag är ingen amningsexpert men naturen är det. Tillsammans med lite sunt förnuft fixar sig det mesta

Sunda förnuftet säger åtminstone mig att inget barn ska ha såriga, blödande bröstvårtor i munnen. Mjölkstockning är farliga saker som ska åtgärdas omedelbart, helst förebyggande, med värme och massage och urpumpning, manuell eller maskinell, men BARNET ska inte lösa det problemet (och kan inte, vill jag påstå).
Stå på alla fyra och ge di kan vi göra när vi blir hästar eller kor, men då ska också barnet kunna stå på egna ben

Människobarnet behöver ligga vid bröstet
Blödande och/eller såriga bröstvårtor ska vila och läka. Också här är förebyggande behandling den bästa (som att härda dem under graviditeten). Inga salvor i världen hjälper mig veterligen bättre än bröstmjölken själv och luft, dvs vädring. En förnämlig "medicin" är också att inte amma dygnet om hela tiden utan att låta både bröst och barnamage vila mellan varven

Rekommenderar därför Standardmodellen
Slutligen måste man förstå att prestige inte har ett skvatt med saken att göra. Det handlar om att lilla barnet ska bli mätt i magen. Mätt, mättare, mättast

Punkt, slut.