Hon gnäller en liten stund varje gång hon ska sova men somnar sedan efter några minuter det stora problemet är att hon i princip alltid vaknar och gnäller/skriker efter ca 45 min och jag kan inte få henne att somna om. När hon börjar vakna till så låter jag henne vara in i det längsta och när jag inte står ut längre så lägger jag tillrätta och vagnar kort som besked och går därifrån med ramsa men det hjälper inte. Hon blir kanske tyst en liten stund men börjar sedan igen. Ofta börjar hon med gnäll och blir tyst emellanåt men sedan blir det mer skrik. Idag försökte jag med "solfjädern" men det blev fiasko
Den första luren idag gick bra men det var väl för att hennes pappa var ute och gick med henne i 1,5 timma och det kan man ju inte göra varenda gång hon ska sova.
Jag funderar på om jag kanske måste ändra på hennes schema och göra dagslurarna kortare och fler istället
Schemat ser ut så här nu:
6-7 äta
8-9.30 sova 1,5 tim
9.30-10.30 äta
12-2 sova 2 tim
2-3 äta
4-5.30 sova 1,5 tim
5.30-6.30 äta
7 bad
7.30 nattslurk
8.00 God natt!
Är det någon som har något tips på bra schema med kortare lurar? Hon ska väl helst äta direkt efter en lur och hur får man ihop det i så fall?
Tacksam för hjälp!