När hon kryper och jag pysslar med något blir hon ibland helt förtvivlad. Kryper fram och sliter i byxbenet samt storgråter.
Ibland tar jag upp henne till "mitt" (nöjd 2 min vill ner sedan & allt börjar om)men oftast sätter jag mig hos henne och är passiv. Det fungerade bra fram tills ett par dagar sedan då hon bara sitter kvar och inte kryper iväg. Det spelar ingen roll hur länge jag sitter (20-30min) hon kravlar runt i knät och är nöjd. Sjäv kan jag ju inte göra någonting men är det rätt att jag ska vänta ut henne oavsett tid?
Jag har också läst att man ska nonchalera gnället och "belöna" när de är tysta men det känns inte rät att låtsas som om hon är osynlig när hon kryper efter och drar i mitt ben
När jag duschar på morgonen är hon numera tokledsen - dunkar med de små händerna på duschdörren och illtjuter! jag duschar klart men det är inte speciellt kul - sedan sitter jag på golvet med en "klängbaby" och det tar upp till 10-15 min innan hon blir lugn igen. Samtidigt är det ju något jag anser nödvändigt för mig (hur luktar man anars