Magsjuka?

Skriv svar
Iritea

Magsjuka?

Inlägg av Iritea »

Hej alla! :D

Har en fundering. Sonen har magstrul och har bajsat cirka 15 gånger idag och det som kommer är alltifrån vätska till fast citrongult hur mysko som helst. Så nu är han knallröd både fram och bak verkar nästan vara allergiskt!? Det började i natt och då var han ledsen av och till från 4-snåret och fram till det var dax att komma upp. (Var inne och bytte en blöja)Har smörjt in värsta lagret med kalkpasta före läggdax. Har ni några tips för natten???

Kramar Iritea :heart:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej :D
Min dotter har haft det likadant och då tog vi bort fullkornsprodukter och fruktpuréer från hennes kost. Vi tillsatte även en extra klick osaltat smör i maten.

Lilla stjärten smörjdes in med Inotyol-salva från Apoteket både när huden var som mest irriterad samt inför natten i förebyggande syfte.

Hoppas att sonen blir bättre snart :!:
Iritea

Inlägg av Iritea »

Hej alla!
Tackar för snabbt svar! :D :D :D
Hur var det med raringen var hon allergisk mot någon frukt och hur var det med fullkorn har ni börjat med det igen. Funderar nämligen på om så kan vara fallet med sonen.

Kram Iritea
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej igen :D
Jag vet i skrivande stund inte om det är allergi eller "bara" känslig mage. Vet i alla fall att då vi efter några veckor utan ovan nämnda ting återinförde dessa produkter och då kom magbesvären tillbaks.

Har inte vågar prova med frukt efter detta men funderar på att ge färska frukter istället, en i taget, för att utröna ifall det finns några som Leia tål bättre.

Jag skulle gärna vilja kunna återgå till fullkornsvälling för dels mättar det bättre och dels tycker Leia tt det är godare än den majsvälling hon får nu... :?

Om några veckor skall vi på ettårskontroll och jag skall ta upp saken med barnläkaren där. Jag återkommer och berättar mer efter det.

Hoppas att någon annan har bättre svar att ge dig :!: :D
Tokaungen
Kontakt:

Inlägg av Tokaungen »

En vanlig orsak till spädbarnsdiarré är en kost som innehåller för mycket fibrer och för lite fett. Det här låter snarare som en gammal, hederlig magsjukediarré som kan vara orsakad av ett virus. Dessa diarréer är otroligt frätande så att han är röd i rumpan är inte ett dugg konstigt. Sök inne på "mat, mage och barnakropp efter bra mat till magsjuka stackare. Hoppas han snart kryar på sig!
Tokaungen
Selma född juli 2003 :heart:
Ellie född december 2005 :heart:
Gustav född 7 april 2007 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"