Jag har klumpat mig rejält med den goda viljan och modersinstinkten som ursäkt
Min dotter är 19 mån snart och det hela började för ca tre veckor sedan.
(Hon sover vanligtvis från 18,45-6,30 el 7,00 + 1,5 tim mitt på dagen. )
Hon vaknade kl 2,30 på natten och gapade högt och ihållande (inget gallskrik, men hon har rustresurser som får Pavarotti att blekna iaf). Eftersom detta väldigt sällan händer så gick jag in till henne och lade tillrätta och gick ut med ramsan. Visste att hon ätit jättedåligt under dagen så jag gjorde en flaska till henne
Natten efter likadant osv. Det hör till saken att hon äter som en kratta på dagarna och har fram till nu inte fått mat på natten sedan hon var 4 mån. Jag pratade med BVC och de sa att hon kan vara inne i en tillväxtperiod och jag nöjde mig med det. Tänkte ge henne ett par veckor för att stabilisera sig.
Problemet är nu att hon vaknar jättetidigt på morgon + TVÅ gånger under natten och det är lögn att somna henne (har låtit henne vara i 2,5 tim utan att gå in eller ge mat) NU BEHÖVER JAG ERA GODA RÅD OCH UPPBACKNING!!!!!!
Att jag gjort fel vet jag redan ](*,) , men nu är det nya tag. Vill börja så fort det bara går men vill inte göra det halvhjärtat utan fullt artelleri från början. Hon blir ju gnälligare och gnälligare för varje dag som går och med trots på det så börjar det bli ganska påfrestande både för henne och mig (som dessutom är gravid i v 26)
* Ska jag köra ramsan direkt hon sätter igång????
* Hur länge ska jag låta henne gapa innan jag ramsar igen (hon kommer nämligen att skrika)
* Hur länge kan jag "låta" henne skrika/gapa under natten (det övergår så småningom till gråt och ulkande.) Utan att göra någonting.
* Kan man verkligen köra en sån här om gång när man vet att hon äter dåligt under dagarna och med största sannolikhet är hungrig mitt i natten??? Jag är inte mesig vad det gäller henne, men det blöder ju i mitt hjärta när jag hör henne skrika ändå.
SNÄLLA SNÄLLA SVARA PÅ DETTA OCH KOM MED ERA GODA RÅD
Med mycket vänliga och trötta hälsningar Rebecca