Sova hos mamma?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
Rica

Sova hos mamma?

Inlägg av Rica »

Hej allihopa ! :D Har för 11 dagar sen fått min tredje prins- lille olle!! :D Min fråga gäller det här med att sova i egen säng. Mina två andra killar har så gott som aldrig sovit med mej utan de har varit exemplariska sova hela natten barn i egen säng. Bägge har god nattsömn och varit enkla att lägga och sällan vaknat nattetid.
Nu till lilleman- det känns som att jag glömt hur man gör!! :lol: Han har redan från tiden på BB sovit hos mej- jag har blivit kejsarsnittad och hade så svårt att gå upp och ner ur sängen för att amma så det var praktiskt och såklart MYSIGT.N har detta följt med även här hemma- olle vill helst (på kvällarna) sitta i famnen hos pappa eller mej och sen när vi lägger oss efter amning etc lägger jag ner honom i hans säng men då skriker han tills vi tar upp honom och lägger honom hos oss. Sen sover han gott och vaknar och knorrar med ca. 2-3 timmars mellanrum och vill ha käk för att sedan lugnt somna om. På dagarna sover han gott ute i vagn eller i vagnsinsatsen på köksgolvet mitt bland oss andra.
:D Är detta OK under den sk. smekmånaden eller vänjer jag honom vid att inte sova själv, får honom att tro att det är farligt att sova själv?? :?: :?: Blir det svårt sen när man ska börja skaffa lite mer rutiner för jag vill ju att han ska sova lika gott som de andra pojkarna!!Hur gör man!!?? :shock: Måste oxå erkänna att det är så himla mysigt :wink: att ha honom där men vill såklart inte att det ska förstöra nåt längre fram. :lol:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Sign, Rica har fått svar på samma fråga på annat håll - bara så ingen tror att någon enda fråga lämnas obesvarad på dessa forum.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"