Min lille tremånaders har börjat sova hela natten nu! Från 19.30 till 07 de senaste sex nätterna, även om det inte var riktigt meningen. Vi brukade ge honom flaskan i sömnen som påfyllning innan vi själva gick och la oss och för en vecka sen trodde båda att den andre fixat matningen. Sonen fick sova vidare utan mat och vaknade ändå vid sin vanliga tid och det har han fortsatt att göra. Ganska underbart!
Vi lär väl ha honom sovandes i vagnen ett tag till för säkerhets skull. Men vad gör vi sen om sömnen börjar trassla igen när han är äldre? Vi har ju vagnat honom för att komma hit, aldrig buffat och ramsan har han varit för liten för. Borde vi börja träna in ramsan när han är fyra månader även om sömnen fortsätter fungera?
Sanna
Börja ramsa för säkerhets skull?
Hej!
Och stort grattis!!
Det här har ni ju skött strålande!
Jag hade kvar Ida i vagnen "för säkerhets skull" i 14 dagar.
Men kuren tog oss 1 månad (jag vagnade för mycket), så därför vågade jag inte chansa. Annars räcker det nog med 1 vecka extra i vagnen.
Sedan flyttar du bara över i korg, spjälsäng, eller vad ni nu har.
I den berömda "Attityden av självklarhet".
Du ska inte ens tänka i banor som "Men vad gör vi sen om sömnen börjar trassla igen när han är äldre?".
Då kan det smyga in vargar... Det funkar ju bra nu eller hur?
OM det nu skulle strula senare, tar man till buffning istället, ELLER lyfter snabbt över i vagnen och vagnar, utan ord och med så lite kontakt som möjligt.
Om sömnen fortsätter fungera, (och det gör den SÄKERT med er attityd
) tycker jag inte det behövs övas in någon ramsa "i fall om att",
ta till det sedan istället.
kram anna
Och stort grattis!!
Det här har ni ju skött strålande!
Jag hade kvar Ida i vagnen "för säkerhets skull" i 14 dagar.
Men kuren tog oss 1 månad (jag vagnade för mycket), så därför vågade jag inte chansa. Annars räcker det nog med 1 vecka extra i vagnen.
Sedan flyttar du bara över i korg, spjälsäng, eller vad ni nu har.
I den berömda "Attityden av självklarhet".
Du ska inte ens tänka i banor som "Men vad gör vi sen om sömnen börjar trassla igen när han är äldre?".
Då kan det smyga in vargar... Det funkar ju bra nu eller hur?
OM det nu skulle strula senare, tar man till buffning istället, ELLER lyfter snabbt över i vagnen och vagnar, utan ord och med så lite kontakt som möjligt.
Om sömnen fortsätter fungera, (och det gör den SÄKERT med er attityd
ta till det sedan istället.
kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.