Jättearg!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Gäst

Jättearg!

Inlägg av Gäst »

Volvon sitter fast i drivorna till maj någon gång, när snön har smält. Jag är verkligen ingen världsmästare på att backa, men när man inte har några landmärken alls att gå efter (vitt och mera vitt) så tycker jag att det är jättesvårt. Skotta hjälper inte, starta på tvåan hjälper inte, granris? Kommer inte åt hjulen, för tjockt med snö. Så då blir det inget besök till staden och mataffären. Ska nu gå och slå på lite kuddar. :evil: :evil: :evil: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil: :evil: :evil:
Nancy

Inlägg av Nancy »

Jag säger som jag sa till Leia då hon fick snö på sig från ett hustak: "Dumma, DUMMA snön" :evil: :evil: :evil:

(hur får man snön att förstå hur mycket trassel den orsakar :?: )
mammapamma

Inlägg av mammapamma »

Hej!

Tja så är det : "Vitt och mera vitt".... Då är det inte lätt!

Slå på kuddar är ju ett bra sätt att få ur sig ilskan...'

Ha en bra helg, trots all snön....

Kramisar!
Lås inte in dina plantor i ett drivhus.... Låt den du Älskar få pröva sina vingar, en dag så flyger din älskade rätt, vill du bli respekterad av din avbild får du visa din avbild respekt! / ur "Ikaros" av Björn Afzelius
Mamma till stora barn nu: :26 ,19,14 och 12år gamla,tre grabbar och en tjej.
Gäst

Inlägg av Gäst »

SÅ. NU har jag

spelat Rachmaninov :twisted:

ålat på golvet efter en tennisboll :shock:

fått lugnande besked av mannen (Nancy - vi kommer nu på torsdag - du behöver inte vänta på oss till maj...) 8)

och lugnat ner mig lite i största allmänhet

Päivi :heart: Kackelforum
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:mrgreen:
Gapskratt
:mrgreen:
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Tro´t eller ej men när bilen ändå sitter fast i snödrivorna kan man passa på att göra några snöänglar under tiden. Titta upp i himlen, vifta vilt på armar och ben (=få utlopp för sina tillfälliga aggressioner), kanske få någon vilsen snöflinga i ansiktet och vips kommer skrattet!
Här har vi massor med snö och titt som tätt kanar min lilla bil ner i en snödriva (den verkar älska snödrivor även om den förra bilen var etter värre) och då tar det oftast lite tid innan någon kan komma med traktorn och dra upp den. Är jag nära hemmavid så gör jag några snöänglar och sen tar jag med mig det som jag behöver och går hem, glad i själen och kan skratta åt den snödrivsälskande bilen.
:lol:
Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Hhmm...

"Hej alla, Hugo vid tangentbordet, orolig för Äiti. Först... gick vi ut till bilen. Jag fick sitta där fram, som vanligt. Sen... satte sig mamma bredvid mig. Kallade mig för världens sötaste bebis. Sedan backade hon bilen in i en snödriva. Och så sade hon något som jag inte vet vad det är - det stavas så här: :evil: :x :twisted: :evil: , och så gick hon ut igen? Så skottade hon snö. Satte sig i bilen igen. Fast nu log hon inte. Så lät bilen BRUMMM BRUMMM, fast vi åkte ingenstans ändå. Mamma sade det där finska ordet igen. Så gick hon ut igen. Kommer tillbaka med en bit av gårdsgranen. Går runt bilen. Sätter sig igen. BRUMMM BRUMM, säger bilen. Det kan jag nu. Mammas ansikte blir lika röd som min tröja. R-Ö-D. Är färgen. Det kan jag. Så går hon ut igen. Kommer runt på min sida. Försöker öppna dörren, fast det går inte så bra. För mycket snö. Så då går hon runt igen. Öppnar sin dörr. Böjer sig över på min sida. Drar över mig till sin sida. Så gick vi in igen? Och så undrar jag, tant Susan, vad är en snöängel - borde mamma träffat en sån, kanske..? Hon träffade farbror Rachmaninov istället. Det gör hon ganska ofta när hon är lika röd i ansiktet som min tröja. Är det här vanligt mamma-beteende, eller är det bara min Äiti? och vad betyder det där finska ordet som hon sade att jag inte hörde? Hörde jag ju!" :roll:
br

Inlägg av br »

hej Hugo
NÄr mammor blir sådär röda, kan det vara bra att krama dem lite extra. Då brukar det röda minska. Och det där konstiga finska ordet ska du inte bry dig om, finnarna är bara sura för att de inte vann OS guld i ishockey! Skyller på insnöade bilar oc gu vet allt
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
kerstin

Inlägg av kerstin »

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Skrattet till go´nattet fixat!!! Ni e för goa!!! :heart:

Kram :heart:
Gäst

Inlägg av Gäst »

"...hockey..? Nej,nej, mamma sade hela tiden att jag ska ropa HEJA SVERIGE när Sverige gör mål :D och HYVÄ SUOMI :D när Finland gör mål. 8-[ Jag vinner, sade mamma, hur det än blir. :P Och så fick ju Silvermedaljörerna världens välkomst på Salutorget klockan tre på natten, när planet landade, halva landet var där. :shock: :D Så jag tror inte de är sura... de VANN ju silver, i OS. :D "
br

Inlägg av br »

Bra! Verkar som om den där sisun gör "finnarna" starka på alla sätt.
(fast några av finlandssvenskarna här är fortfarande "Schiitaarga" :shock: )
Eftersom jag är i en annan tidszon, så sitter jag här ensam? p åforumet. Ibland kan en del nattugglor (anna o Annawahlgren) dyka upp, men inga inlägg i natt inte!
Dotter född 11/12-00
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej Hugo!
Snöänglar är något man gör i snö - man kastar sig raklång i snön och viftar vilt med armar och ben. Även om man är lite kan man göra snöänglar, de blir bara lite mindre, hemskt söta och ibland behöver man som liten hjälp att komma upp igen.
Funderar på att spela in en kort film om hur man gör snöänglar för det verkar som om världen glömt bort hur man gör dem!

Kram från Tant-Susan som hoppas att din mamma bleknat och slutat använda sådana där finska märkliga ord :lol:
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Gäst

Inlägg av Gäst »

Tänk - det har hon :D :roll: , blekant till normala färger alltså - fast bilen sitter obönhörligen fast. :shock: Ska också lära min son att göra snöänglar, bygga igloos och snölyktor - lovar! 8)
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

br!
nattugglan här... 8)
Men så har jag ju dresserat barnen till att sova till 8.00 också, så då kan man kosta på sig lite nattsudd. Det är så SKÖNT, min lilla dagliga kvälls/nattsstund vid datorn! Hela resten av huset sover, och jag och datorn är vakna! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
br

Inlägg av br »

kul att ngn är vaken , här är det strax läggdags! ( kl är 18.55) sedan stundar Oscrasgalan.

Har idag varit på IKEA och köpt kaviar, svenskat kaffe, lingosylt och svenskt godis!
Gud vad skönt med ett kackelforum där man inte ens orkar bry sig om att tråden började med en insöad bil! :D :D
Dotter född 11/12-00
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"