Jag kacklar först....

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Carina-71
Inlägg: 314
Blev medlem: tor 27 okt 2005, 11:48
Ort: Avesta, Dalarna
Kontakt:

Jag kacklar först....

Inlägg av Carina-71 »

Hej hej it´s Hanna talking.... :lol: :P

Här hemma går allt sin stilla gång. 8)

Mamma tycker jag har morgon 7 och då får jag äntligen välling :P
Jag sover som en klocka när den slår nio. :sleep:
Äter gröt när jag vaknar 10,30. Sen blir det lek och stoj. :mrgreen: Jag försöker få tag i alla sladdar som är så goda. Men tyvärr brukar jag slå i huvudet i allt som är i vägen. ](*,) Blir trött igen omkring halv ett.
Sover en 45 minutare och när jag vaknar vill jag ha en flaska välling. :P
Sen är det full fart igen. \:D/ Kanske åker jag lite racer i vardagsrummet medans OS rullar på tv-n. Klockan fyra sover jag åter en 45 minuter. Sen är jag jättesugen på riktig mat. :wink: Mmm det är jättegott. På kvällen brukar jag mysa med min familj och när klockan slår halv sju får jag min kvällsvälling, liggandes på mamma och pappas svala täcken. :P Då är jag så sömnig så jag somnar oftast direkt mamma lägger ner mej i min säng. :sleep:
Sen sover jag gott fram till iallafall sex. Men mamma vill inte ha morgon förrän sju. :?
Nja, jag jobbar på det där.....få se vem som vinner? :wink:
Ibland slår jag huvudet i sängen för jag kan ju vända mej så bra nu och ibland när jag vaknar till under natte får jag lust att sätta mej upp. 8) Men ibland så går det inte så bra och då blir det en Bong! #-o :cry:

Jag kryper för fullt och har två STORA tänder nere i munnen. Nej nu ljög jag, :oops: inte är dom stora heller, men det är iallafall två stycken. :P

Ja, det var min dag de. :P Nu ska jag åka och hälsa på farfar som kommer hem från lasarettet. :heart: :heart:
Ha en skön dag

:P Kramar Hanna 6½ månad

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Gulledej, som någon låt hette (tror jag 8) ). Jag tycker du ska kämpa på och inse att mamma inte alltid vet bäst i alla lägen :roll: :!:

Och så tycker jag du ska ge mamma ett kanontips. På KACKELFORUM får man nämligen visa bilder på sådana genier, mirakel och gullegrisar som du :!: :!: :lol:

Men bara där - här :wink: :lol:

Vad sägs :?: :?: Äntligen har du chansen att visa upp dig och få världen (kackelvärlden) att dåna vederbörligen.

Jag väntar :wink: :!: :heart:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ambra
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 20 aug 2005, 15:39
Ort: Stockholm

Inlägg av ambra »

Hej, hej :!: Titta, så fint det var här då :!: Jaha... då är det väl bara att fortsätta där vi var, eller hur :!: Jag har så mycket att berätta, förlåt, kackla om. Nytt schema har vi infört här, ett sjumånadersschema minsann :!: Jag får dock återkomma lite senare under kvällen. Barnen här i huset tycker att jag borde laga mat istället för att sitta framför datorn... Vi höres :!: :D
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Himla roligt, tycker jag :!: Nu är snart alla barnen hemma igen :lol:

Här ska banne mig ingen vara hemlös, som lilla Anna var en gång :cry: i sådär femtioelva år :wink:

Jag vet nog vad det betyder att komma HEM :lol: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

Detta är verkligen hemma.

är numera sjukskriven och maken är hemma och sköter hemmet, med assistans av Karl såklart.

Och jag har fått sittkudde av arb.terap. så jag kan surfa, kanonbra. Blir en del tid, så jag är himla glad för de nya forumen. Måste hålla mig borta fr. fl och dyl. Men det är bra med tvillingsnacken där. Tur att vi har några tvillingföräldrar här så man kan få lite tips. Har ni sett HjHelenas schema för mat, helt underbart. Jag är bara sååå tacksam.

Imorgon ultraljud igen, 4:e, det går nog bra. Lever, det gör de, i allra högsta grad. Vilken cirkus det är därinne, ben överallt. Jätte häftigt att titta på magen, redan i v 25.

ja, vilket kackel, va skönt, maken blir nog trött i örat annars, och så papegojan Karl då.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Kan bara inte sluta tänka på hur stolt och glad herr Karl ska bli. Guud, vad mycket han får att ta hand om :lol: :lol:

Var rädd om dig nu "bara", snäll mot dig och duttig dvs duttande. Du har ju god hjälp :wink: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
ambra
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 20 aug 2005, 15:39
Ort: Stockholm

Inlägg av ambra »

Det är så skönt att inte vara hemlös längre, här kan vi ha det varmt och gott :!: :D Jag trivs så himla bra här och vill aldrig flytta mer :!: Men hela familjen är ju inte samlad, Alfsmamma, var är du :?: :!: :D

Ja, nytt schema var det ju nu, det ser ut såhär:
7 Godmorgon och välling 220 ml
9.30 Sempergröt
10-12 sova (men har de två dagar som gått sedan ändringen bara sovit 1,5 timmar, han ligger vaken och småpratar)
12.30 lunch (hemlagat+frukt)
15-15.45 sova (se kommentar nedan)
16 Havregrynsgröt+halv banan
18.45 nattslurk 220 ml
19 Godnatt

Lillen visade tydligt att det var dags att modifiera schemat. Nya schemat ger 14 timmar och 45 minuter sömn (han ska ju behöva ca 14,5 timmar). Alltså tycker jag det är ok om han bara vill sova 1,5 timmar under första luren, men då behöver han verkligen hela 45minutaren senare på dagen och det vill sig inte riktigt. Orsak :?: Jo, då har jag hämtat storebror på dagis så han sover i vagnen som jag har bytt till sittdelen nu. Han förstår liksom inte att man kan sova halvliggandes. Han kan somna där, men vaknar lite för tidigt. Ingen större panik och nästa vecka börjar pappa hämta igen så då får lillen sova så skönt i sin egen säng platt på mage :!: :D
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
ambra
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 20 aug 2005, 15:39
Ort: Stockholm

Inlägg av ambra »

Glömde säga grattis till tvillingarna, J och Å :!: :D Vad häftigt egentligen :!: VAD tänkte du när ni fick beskedet :?: :!:

Och en annan sak, vilken lycka det är för barn att få syskon :!: Storebror är så stolt och fullkomligt överöser lillebror med pussar och kramar och han är såååå hjälpsam och assisterar honom med allt han kan tänkas behöva. Storebror säger att han ska älska lillebror ända tills de blir gamla gubbar... :heart:
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
J och Å
Inlägg: 1256
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:03
Ort: Västmanland-Norberg

Inlägg av J och Å »

tack ambra.

Ja vad tänkte jag. Satt och höll mig utanför(man ska ju dricka vatten innan), var nervös(vet inte varför) och läste informationen om varför man gör UL. Läste om avvikelser, tid för BF och så kom flerbörd, och det bläddrade jag bara förbi. Vadå liksom, det gäller ju inte oss. Vi har ju en liten i magen.

När hon sedan förde "grejen" över magen och börjar allt med att säga:
-här har vi en, (för den vidare över magen) och fortsätter, och här har vi en till.

Jag fattade verkligen ingenting. Huvut for och såg nog ut som ett fån. "Vaddå två, vad menar du?" "Är det två bebisar".

Sen har det ju tagit ett tag att smälta. Men så otroligt häftigt det känns. Jag blir jättelätt gravid, men är absolut inte lämpad att vara gravid. Så det är verkligen en välsingnelse, jag vill ju ha fler barn och nu får vi två.

Vad underbart det låter med syskon. karl han säger att "bebisa komma Karl nu!!" och han har varit med och målat den lilla "skrubben" deras sängar ska stå. Han vill nog helst flytta in själv, ombonat och mysigt.

När folk kommenterar tvillingarna och hur det ska bli för Karl så svarar jag alltid med att han kommer att bli den stoltaste brodern i världen, kunde inte få en bättre present än syskon, och tänk vad han ska hjälpa till. Då brukar folk oftast inte "gnälla" mer.
Mamma Å, Pappa J Karl mars 2004- kurad 2004. Mina och Lisen födda juni 2006, standardmodellade.
Carina-71
Inlägg: 314
Blev medlem: tor 27 okt 2005, 11:48
Ort: Avesta, Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej toppenAnna :heart:
Det är Hanna igen. 8)
Du har nog missat att mamma lagt ut "foton" längst ner på hennes signatur. :wink:
Där har du hur många bilder du vill. :P :P Även några filmer finns där bla när jag lärde mej krypa. Oj va stolta mamma o pappa blev då, trots att dom fick mer att göra mitt under OS. Hihi. :P :P
Jag är jättefräsig på korten säger mamma.
Och du, jag gillar verkligen kameran :P även om mamma ibland försvinner bakom den så jag måste lyfta huvudet jättehögt för att få syn på henne. Undrar om hon försöker leka tittut?

Kramar och dreggliga pussar :lol:
:heart: Hanna

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Vilken snygging du är :shock: :lol: :lol:

Och vad dum i huvet jag är :shock: :roll:

Hur snygg får man bli :?: Hur snygg som helst :wink: :lol:

Och hur dum får man bli :?: Hur dum som helst... :roll: :shock: :lol: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Carina-71
Inlägg: 314
Blev medlem: tor 27 okt 2005, 11:48
Ort: Avesta, Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Äsch..... 8)

Kram Hanna :P

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Carina-71
Inlägg: 314
Blev medlem: tor 27 okt 2005, 11:48
Ort: Avesta, Dalarna
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej Ambra :P :P

Hur får ni i hop ert nya schema? :shock:
Går det bra? :?:
Och Alfs mamma, kom igen nu? :P

:heart: Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
ambra
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 20 aug 2005, 15:39
Ort: Stockholm

Inlägg av ambra »

Hej, hej :!: :D Jo då, nya schemat fungerar bra. Lillen kan bli lite trött redan innan andra sovpasset, men det kan väl vara så tills han vänjer sig. Kruxet är väl det där med att sova i sittvagnen då. Vi håller oss hemma vid sovpassen så ofta vi kan. Det var ju faktiskt himla bra med liggvagn... då kunde han ju sova två timmar även om vi var ute. Nu har jag fått en varg som springer och nafsar efter mig pga det här. Nu vill jag liksom inte riskera att lillen skulle missa sitt långa (eller korta) sovpass pga sittvagnen, alltså MÅSTE jag vara hemma då... :roll:

Alfsmamma måste ha gått vilse, hon skulle skriva om sitt sjumånadersschema här, men man ser ju inte röken av henne...
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
ambra
Inlägg: 407
Blev medlem: lör 20 aug 2005, 15:39
Ort: Stockholm

Inlägg av ambra »

Nej, jag får ta tillbaka det där. Schemat går inte alls bra. Nu ligger lillen och gråter/skriker efter att ha sovit en knapp timme av långa sovpasset. Han har inte somnat om på 25 minuter och jag har ramsat 2 ggr... Åh, vilken vånda... Inte få panik, inte få panik...
Ambra
storebror feb 01 :heart:
lillen aug 05 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"