Träning 2023

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Ajajaj med röv-träningsvärk! :lol: Man upptäcker HUR mycket man faktiskt använder de musklerna under en dag! Upp och ner från stol, trappor... Ja, den är med lite här och där! :violin: Och gummiband ger en GALEN mjölksyra, det minns jag även om det var länge sedan jag använde gummiband.

Synd med tågförsening och dansmiss :( Och jag BLIR- ännu en gång - irriterad på ditt dansgäng! :banghead: Öva så mycket, och inte ens få visa upp vad ni lärt er?! Hur tänker de?? :banghead:

3,75 pass/vecka är väldigt bra, och du ska vara stolt! :heart:
Jag hade ingen koll på hur jag ligger till med mina 5 pass/vecka. Räknade lite nu, och jag ligger bra till! :) 4,91 pass/vecka :)

Denna vecka blev det t.ex bara 4 pass. FÖR mycket jobb/marknader! Missade t.ex Body Attack i söndags pga marknad.

Mån: Veckans Team
Tis: Cirkel
Fre: Veckans Team
Sön: Yoga

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

6 pass blev det förra veckan :)
Mån: Veckans Team
Tis: Cirkel
Ons: Veckans individuella
Tors: Pellets 2 tim
Fre: Veckans Team
Sön: Body Attack

Ja, jag räknar pelletsen som ett pass. Lastade 7 st. 16-kilos-säckar på skottkärra. Körde dem på bucklig gräsmatta c:a 30 meter enkel väg. Lastade av, ny vända i 2 timmar oavbrutet. 2 pallar hade kommit, och Per hade då haft feber i 4 veckor! Inte skulle han göra det. Nu är han f.ö inne på 5:e veckan med feber, och inget finns att kurera med :(

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Åh, nu har jag skrivit två långa inlägg, som först inte gick att skicka och sen inte sparades som utkast heller :x
Blir mer och mer sugen på den där Facebook-gruppen istället...

Mån: Styrka ök
Ons: Dans
Tors: Styrka rumppass
Lör: Styrka rumppass
Sön: Styrka ök

Bra tränat i veckan! Såklart pelletsen räknas som träning, säker både kondition och styrka där :clapping:
Hoppas mannen kryar på sig snart, så många veckor med feber låter inte roligt :cry: :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Halloj!

Blev fyra pass denna vecka, det råkade bli mer överkroppspass än underkroppspass :D Men det är ju mycket roligare att träna överkroppen!

Ons: Styrka ök
Tors: Styrka rumppass
Lör: Styrka ök
Sön: PW 1 timme

God jul om vi inte hörs innan :text-merryxmas: :occasion-snowman:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Då får vi se hur det går för mig då... Om det krånglar brukar jag spara ner min text i ett Word-dokument. Sedan kopierar/klistrar jag.
Vi kanske ska strunta i tråden och köra på fb... :think: Jag har inte sagt till att det krånglar, har du?

Per har fått sin dom... Nu är det 6:e veckan med feber och läkarna har konstaterat att han haft Covid, men nu har det gått över i PostCovid! :shock:
De står handfallna och vet inte vad de ska göra!

Bra tränat! :humbup: Jag tycker ju tvärtom... Gillar inte överkroppsträning, men det ingår ju i massor av pass jag går på, så jag hädar ut...

Mån: Veckans Team
Tis: cirkel
Ons: Veckans individuella
Fre: Veckans Team
Sön: Body Attack

God jul! :heart: :occasion-santa:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Hoppas julhelgen har varit bra :occasion-santa:

Men fy :sad-fever: Alltså, den där Covid är INTE att leka med, så hemskt att man kan ha symptom så länge! Vi har hantverkare hemma hos oss för källaren, och en av dem berättade att han inte känt lukt eller smak på över två år efter att han varit sjuk :o Nu är ju det en i-landsfråga jämfört med svårare symptom, men det är verkligen ett elakt virus det där :evil: :heart:

De flesta verka vara "lagda" åt ditt håll och gilla underkroppsträning bättre :D

Blev bara två pass denna vecka, men ska inte hänga upp mig så mycket på antalet egentligen, för det blev BRA pass där det verkligen SVED i alla rumpmuskler :lol:

Tis: Styrka rumppass
Tors: Styrka rumppass + lite ök

En vecka kvar av året nu, sen är det dags att summera :)

Gott nytt år :occasion-balloons: :happy-partydance:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Julhelgen var bra! Hoppas din var det med! :)
Värsta PostCoviden jag hört är en av ägarna till gymmet jag går på... Hon hade tagit sina 3 sprutor och var ruskigt vältränad och i bra form.
Fick Covid som en vanlig förkylning, men sedan blev hon inte bra! HELT orkeslös! Är fortfarande inte återställd, och i februari blir det TVÅ ÅR! :shock:

Ja, är det BRA pass ska man vara nöjd med 2! :humbup:

Missade rapport förra veckan, så här kommer den. Blev bara 4 pass pga extrajobb i delikatessbutik.

Mån: Veckans Team
Tis: Cirkelpass
Ons Yoga 1 tim
Lör: Yayog Core

Tror jag klämmer in ett pass imorgon också, men jag vet inte vad än.
Så jag återkommer med denna veckans pass, och årssummering! :)

Gott Nytt År! :romance-heart: :greetings-wavingyellow:
Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Då är det dags för årssummering!
Förra veckan drämde jag till med 6 pass:

Mån: 100/90/80... hemma
Tis: Cirkel
Ons: Yayog ben
Fre: Veckans Team. Roligt pass där man fick kasta tärning om vad man skulle göra, så allas pass blev olika. Och plötsligt kom ledaren och kastade tärning och man avbröt det man höll på med för att göra slambollskast 3=30 etc.
Lör: 3 km skidstaksmaskin blandat med annat
Sön: eget pass på gymmet, fokus styrka

Jag har under 2023 tränat 257 pass, vilket ger ett snitt på 4,94 pass/vecka.
Målet var 5 pass/vecka, så jag är nöjd! :)
Jag kör igång en ny tråd om 2024, och vet att jag åtminstone har med mig dig GulligaA! :heart:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

För mig blev det tre pass denna vecka. Alldeles för många bjudningar och gäster hemma under ledigheterna :D Eller inte för många egentligen, det har varit jättetrevligt att träffa alla, men det tar på krafterna att förbereda mat till 10-14 st :heartsthree:

Ons: Styrka rumppass
Fre: Styrka rumppass +lite ök
Lör: PW 1 timme

Summering av 2023:

195 pass tränade, vilket ger ett snitt på 3,75 pass/vecka. Målet var 4 pass i veckan, så jag känner mig också nöjd :clapping:

Jag hade visst satt en massa mål om löpning, pass på Friskis mm, men där är jag inte i närheten :lol: Men det är ju styrketräningen jag trivs mest med och mår bäst av så glad att den blev av. 121 styrkepass under året, vilket ger ett snitt på 2.33 pass/veckan :)

Jag hänger såklart med på 2024-tråden :humbup:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

SÅ bra jobbat GulligaA!!! :clapping: :clapping: :clapping: Kram! :heart:
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"