Träning 2023

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Ja, krånglade för mig nu också. Trots att det fungerat fint i ett par veckor :think:

Bra vecka ändå:
Mån: Styrka ök
Tors: Styrka uk
Lör: Styrka ök
Sön: Styrka uk

Missade dansen pga resa till Malmö tis-ons. Tur att de filmar :D Men en helt ny dans hade de lärt sig :shock: Har övat och övat, men det är svårt. Men också jätteroligt :jumpgreen:

Kör du något annat jobb nu när det inte är café-säsong längre? Visst jobbade du på någon form av industri tidigare?
Kul med filmfestival! :) Men hoppas du kommer igång med fler lärarledda pass nu då, vet ju att du gillar det bäst :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Bra jobbat!! :humbup:

Ja, så bra med filmningen! Annars missar man ju mycket om man inte kan vid ett tillfälle!

Industri har jag aldrig jobbat på. Mellan säsong 1 & 2 var jag på ett lager. Inte min grej.
Mellan förra och denna säsongen var jag timvikarie i skolkök, och det är jag även nu i väntan på att nästa säsong börjar i slutet av mars.
Jag jobbar heltid, och fick ett vikariat direkt på 2 månader. Efter det vet jag inte var jag hamnar, men jobb finns det.
Det funkar bra, men det är ju så förskräckligt dålig lön! :banghead:

Denna vecka smällde jag till med 6 pass:
Mån: Veckans individuella
Tis: Cirkelpass
Ons: Pilates hemma
Fre: Veckans Team
Lör: Pilates hemma
Sön: min träningskompis sms:ade och undrade om jag kunde/ville träna med henne. Det var SÅ länge sedan vi körde ett pass ihop, så jag hängde på! :)
Men jag var på tjejträff till 03 i natt, så jag var lite matt... :shifty: Vi körde 10 marklyft, 10 burpees, 10 Kettlebellswingar, 10 stångrodd, 8 varv + massa magövningar efter.

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej

Visst ja, ett lager var det. Bra att du har jobb, men tråkigt med lönen :x Synd att så betydelsefulla jobb (allt som har med skola att göra är så viktigt) ska vara dåligt betalt :(

Fick till fem pass denna vecka :dance:

Tis: Styrka ök
Ons: Dans. Vi hade AW på jobbet, så jag gick direkt från den till dansen. Danslokalen ligger typ 200m från kontoret. Var sådär att dansa med en pizza i magen :lol: Höll mig nykter dock ;)
Tor: Styrka uk
Lör: Styrka ök
Sön: Styrka uk

Nu går jag in på sista veckan med fyra styrkepass/vecka :) Rätt skönt, det har varit slitigt. Sen blir det lugnare, med två helkroppspass och mera kondition i sex veckor, innan jag sätter igång med en rejäl RÖV-omgång :D Och inte röv som i dåligt, utan som i rumpa :) Då jäklar ska baken byggas :jumpgreen:
Så roligt med tjejträff! Det får kosta lite ;) Men tycker ändå att det blev ett rejält pass för dig :o :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Det blev ytterligare en vecka med fem pass :dance:

Tis: Styrka ök
Ons: Dans
Fre: Styrka uk
Lör: Styrka ök
Sön: Styrka uk

Så var äntligen perioden med fyra styrkepass/veckan avklarad. Tio veckor, men tyvärr bara sex av veckorna som jag faktiskt fick alla passen utförda. Men en snitt på 3.2 pass/veckan (styrkepass då) under perioden är jag ändå nöjd med :D

Nu ska jag försöka variera mig lite mer i några veckor, kanske leta upp några roliga pass på F&S. Det är nog rätt lugnt där nu så här i slutet på året :) Sen efter årsskiftet brukar det vara trångt där med alla som har nyårslöften att uppfylla :lol: ;)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

SÅ bra jobbat av dig, både förra och denna veckan! :clapping:
Hur planerar du upp hur du ska träna? Du kör ju ofta samma i ett antal veckor innan du byter. Följer du någons schema/bok?
Rejäl rövomgång! :lol: Berätta hur du lägger upp den träningen, tips mottages tacksamt ;)
Jodu, jag vet hur det brukar vara efter nyår med folk! :lol: Så du har nog rätt i att du kommer kunna få plats på pass nu! :)

Jag har gjort mina 5 pass:
Mån, veckans individuella
Tis: Cirkel
Ons: Body Balance
Fre: Veckans Team
Sön: pass med träningskompisen Jessica igen. Mycket fokus på styrka denna gång.

Nu får vi se hur det går med antal pass för mig. Jag ska jobba 19 dagar i rad nu, idag var dag 1 på första veckan.
Caféet har fortfarande lite öppet, så jag ska hjälpa till på en pubkväll på fredag direkt efter vanliga jobbet (=17 tim. arbetsdag!) plus jobba helg där. Sedan vanlig vecka, helgen efter det julmarknadshelg. Jag ska göra mitt bästa för att få till mina 5 pass/v, men lovar inget! :)

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Oj, 19 dagar i rad :shock: Får man ens det? Det kanske beror på vilken typ av anställning man har :think: Hoppas du hittar tid för träning :hearteyes:

Jag har två böcker som jag hämtar övningar och passupplägg ur, båda av Olga Rönnberg. "Träning för nyblivna mammor" och "Styrka för kvinnor" . Förr körde jag mer slaviskt efter dem, men nu mer som inspiration :D Även om den heter "För nyblivna mammor" så finns det riktigt bra övningar och upplägg för tung hemmaträning.
Jag hämtar också mycket från Styrkelabbet.se, både övningar och program. Nu för rumpan så tänkte jag köra detta

https://www.styrkelabbet.se/traningspro ... umpan-bas/

Och så lägga till några övningar för överkroppen, men det blir mest underhållsträning för den ett tag.

Styrkelabbet har en roligt podd, som de tyvärr inte kör med lika mycket längre, men där man kan få många råd och tips.

Min vecka:

Tis: Styrka hk
Ons: Dansträning. Inställd egentligen då vår tränare var på VM, men vi körde ett gäng tjejer ändå på egen hand. Kan vara bra att öva :)
Lör: Styrka hk
Sön: PW 1 timme.

Relativt lätta styrkepass denna vecka, ska köra lite hårdare nu. Men det har varit skönt med en lite lugnare vecka 8-)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

19 dagar i rad är ju jag själv som bestämt ;) Eftersom jag har anställning på kommunen och caféet + har min egen firma styr jag lite som jag vill.

Jamen just det! Det minns jag att du höll på med upplägg från Olga Rönnberg under en LÅNG period! :)
Kollade lite i länken. En del visar ju små videosnuttar, men musslan t.ex? Vad är det?
Marklyft gör vi mycket på Veckans Team-passen! Och knäböj.

Bra tränat! Och KUL att ni körde ändå - utan ledare! :humbup: Jättebra! :)

Jag fick till 5 pass. Men det var ett dubbelpass en dag. Räknar det som 2 separata eftersom det var helt olika träning.

Mån: Veckans Team
Tis: Cirkel
Ons: Veckans individuella 45 min, som verkligen var tufft denna gång, men ändå fick jag ett ryck och körde BodyBalance 1 tim. direkt efter. Så där var mitt dubbelpass.
Tors: Pilates hemma

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej

Jag gör också så ibland, är det skilda aktiviteter så räknar jag det som två pass även om de är nära inpå.

Hittade en film på musslan också (är det bara jag som tycker det låter lite halvsnuskigt :lol: ) https://www.styrkelabbet.se/musslan/

Det finns en hel lista på olika övningar för olika kroppsdelar, jag brukar kika här för att hitta något bra till mina pass https://www.styrkelabbet.se/styrketraningsovningar/

Bara två pass denna vecka. Var på danstävling onst-tors, sen blev jag dunderförkyld :cry:
Tis: Styrka hk
Sön: Dansträning hemma. Annars övar jag ju lite då och då hemma, men räknar det aldrig som pass. Nu körde jag längre och hårdare :) Var ju ingen träning på dansskolan heller, pga höstlov.

Är fortfarande lite hängig efter förkylningen, men hoppas kunna köra lite lugnare träning ändå. Dans gick ju bra :D

Marklyft och knäböj har jag nästan alltid med i mina pass, jättebra övningar. Har dock lite svårt att få till tung träning med knäböj hemma då jag inte har någon skivstångsställning, så jag måste alltid lyfta stången själv över huvudet. Så det kommer att bli set med 10-12 repetitioner istället för 6 reps som det står i programmet.
Jag påbörjar rumpprogrammet om två veckor, det händer så mycket innan med resor, jobb, kalas och annat, och jag vill vänta tills jag kan köra igång rejält. Och inte känna att jag inte hinner med direkt från början.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Det är inte bara du som tycker! :lol: Känner igen övningen, men visste inte att den hette så.
Trist med förkylning :(, men skönt att du piggat på dig lite!
Men usch, det lät jobbigt med att inte ha ställning till skivstången! Du kan kanske ha det som julklappsönskning? :)

Det kommer 3 nya pass på gymmet! I slutet av november kommer det första som heter "Body Attack" som ska vara ett explosivt pass.
Strength, som är ett styrkepass, och Dance som jag hoppar över :lol: Detta ska bli intressant! :humbup:

Förra veckan gnetade jag ihop 4 pass.
Mån: Veckans Team
Tis: Cirkel
Ons: Veckans individuella
Fre: Veckans Team

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Wow, det där låter som ett häftigt pass "Body Attack"! Jag blir nästan rädd :D Du tränar mycket mer explosivt än vad jag gör, blir så imponerad :happy-jumpyellow: Det är väl möjligen dansen som är tuff konditionsträning ibland, annars tränar jag väldigt, hm, vad ska man säga, "mellanmjölkigt" ;)

Tis: Styrka hk
Ons: Dans, på riktigt igen :D Superkul!
Sön: Styrka hk

Lör-sön var jag, mamma, min systrar och min svägerska i Stockholm för shopping, god mat/dryck och MUSIKAL! Vi såg Moulin Rouge, jättebra verkligen :clapping:
Så för att hinna med allt annat som behövde göras i veckan så blev det inte så mycket träning, men tre bra pass ändå, så jag får vara nöjd :)

Har inte riktigt plats för skivstångsställningen som det ser ut nu, men jag är bra sugen :think: Jag försöker hitta en stabil men som tar lite mindre plats, men det är svårt att få tag i. Får se om vi kan planera om lite när källaren är helt klar. De håller på med sista rummet nu, ett badrum. Så just nu står det ett badkar bredvid min träningsbänk :lol: Men det går att träna hyfsat ändå :mrgreen:

Ha det fint :heart:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Body Attack ska visst vara hög intensitet och puls, ja det blir spännande! :clapping:
Jag har ju "fastnat" i "Veckans Team", och "Veckans individuella". Men jag vill inte säga att jag fastnat heller, för alla pass är olika vecka för vecka!
Cirkelpasset är däremot detsamma i 12 veckor. Då blir det att utmana sig att bli snabbare, eller öka vikter om man vill det.
Jag tror inte ALLS på att du tränar mellanmjölksaktigt! Du kör ju mycket styrkepass och är STARK! Det är inte jag. Och dansen... Där hade jag INTE klarat mig! :lol:

3 bra pass! :humbup:

Moulin Rouge... :heart: Jag älskade verkligen den filmen! Det låter underbart att se den som musikal! :)

Ett badkar bredvid! :D Ja, när man håller på med styrketräning behöver man väl bara precis den space man har omkring det man just då gör. :D
Så, vad gör väl ett badkar...? :lol:

5 pass blev det.
Hade en rivstart på veckan med 3 tuffa pass i rad.
Mån Veckans Team
Tis: Cirkel
Ons: Veckans individuella
Fre: Veckans Team
Lör: Yoga

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

Förra veckan, 5 pass:
Mån, veckans Team
Tis: Cirkel
Ons: Pilates
Fre: Veckans team
Sön: Pilates

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4523
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: Träning 2023

Inlägg av anna »

Hej! :)

En MYCKET bra träningsvecka är till ända!
5 tuffa ledarledda pass:

Mån: Veckans Team
Tis: Cirkel
Ons: Veckans individuella
Fre: Veckans Team
Sön: Body Attack - ja nu var premiären! :) Så svettigt så vi immade igen alla speglar och fönsterrutor! :lol:
Kul och intensivt! :humbup:

Kram Anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Oj, ser att jag missat förra veckan :oops:

Börjar annars med att säga:
AJ MIN RÖÖÖÖV! :lol: :lol:

Startade rumpsessionen i veckan, riktigt jobbigt! Nästan uppvärmningsdelen som är värst :D Inte van att träna med gummiband, men det bränner bra i musklerna där bak vill jag lova ;) :)

V46:
Ons: Dans
Fre: PW 45 min
Sön: Styrka hk

V47
Ons: Dans
Fre: Styrka rumppass
Sön: Styrka rumppasss

Jag tog det väldigt lugnt, men det hjälpte inte så mycket :D Träningsvärk träningsvärk träningsvärk :lol:
Så planen är att köra 2-3 pass i veckan, och så lägger jag till typ två övningar för överkroppen i slutet av passet. Den får gå på underhållsträning nu ett tag bara.

Bra tränat :humbup: Body Attack, låter som ett riktigt Anna-pass med immade rutor och massor av svett :) Kul :D
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
GulligaA
Inlägg: 564
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: Träning 2023

Inlägg av GulligaA »

Hej!

Tre pass igen, jag verkar ha fastnat där :think:

Tors: Styrketräning
Lör: PW 1 timme
Sön: Styrketräning rumpa. Var jättetrött så orkade bara kara rumppasset. Får bli överkropp idag istället.

Var på konferens med jobbet tis-ons, och så var tåget hem försenat, så jag missade dansen :cry: Jävla snö!
Fast ändå inte, älskar att det är vitt och fint nu :heart: Det har kommit ca en halvmeter här i Gävle, och det blir SÅ mycket ljusare och trevligare då :D

Nu på onsdag är det sista dansträningen för terminen. Ingen uppvisning i år heller, ingen mer än jag som ville ;) Jag fortsätter såklart nästa termin!

Hade som ett mål för året att snitta 4 pass/vecka. Om jag ska klara det så ska jag få ihop 5.75 pass/veckan kvarvarande veckor :lol: Känns inte nåbart, men jag satsar på 3.75, det fixar jag o jag får ihop 4 pass i veckan resten av året :lol:
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"