Sätter sig upp

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Hannypuffs
Inlägg: 3
Blev medlem: tis 29 aug 2017, 11:47

Sätter sig upp

Inlägg av Hannypuffs »

Hej hej
Imorgon onsdag ska vi börja kura vår son som är drygt 9 månader. Han ska då flytta in i sitt eget rum. Jag har förberett mig genom att läsa på samt köpt en madrass så jag/vi kan ligga utanför hans rum.
Nu till den stora frågan som jag inte hittat svar på. Sonen sätter sig upp massa gånger varje natt. Ibland lägger jag honom ner när jag ser/hör honom och ibland försöker jag låta bli. Men då börjar han gnälla och då lägger jag honom ner. Han vill även att jag stoppar in nappen på honom. Jag vet att nappen ska bort, och det ska den imorgon.
Men hur ska jag göra när han sätter sig upp hela tiden? Så fort jag lägger honom ner somnar han.

Tack snälla för svar!
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Sätter sig upp

Inlägg av mamaA »

Hej!

Lägga sig ner klarar han själv utmärkt och det jobbar du bort under själva kuren. Första natten går man ju in mer så då kanske en del protester är pga av det. Jag hade helt enkelt behandlat dessa protester som en del av kuren. Under kurens gång lär du dig läsa av vad som är ledsenhet, arghet och bara gnäll. Syftet med kuren är ju att det inte ska vara någon trafik i rummet under natten och om jag inte minns fel så ska ramsan ha tagit över helt under tredje natten och då ska du inte alls gå in. Ramsan kommer när den är inarbetad att vara signalen för honom att lägga sig ner igen och sova. Nappen är det bara atttrycka första natten i samband med kuren, den är glömd på tre dygn.

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"