Vrålmatch vid läggning samt schema

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Vrålmatch vid läggning samt schema

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Så sömnbehovet för 9-11 mån brukar vi säga är 14 tim du har nu 14,5 bara som tanke till dig. Att ha 1 lur tänker jag nog inte kommentera.... :wink:

Nej, jag menar att eftersom hon faktiskt KAN sätta sig och lägga sig, är ditt jobb då på kvällen att "ramsa omkull" henne så att säga.

Det största är att de måste vara trötta nog så de inte ens ORKAR sitta så länge eller streta emot. Det är här den fysiska rörelsen dagtid är så viktig, speciellt att man då INTE använder exempelvis någon gåstol eller liknande. Utan att hon är med och JOBBAR hemma, kryper, står sitter står sitter om och om igen, så det inte är så frestande att öva sina förmågor till natten.

Utevistelse i rörelse i skog och mark (inte sitta vagn) är också viktigt 1 tim fm och 1 tim em. Min son i denna ålder kunde gå en slinga vi hade på 2 km om han fick hålla sig i sin vagn, det tog en bra stund och han sov då exempelvis em luren i vagnen sen på väg hem, men de måste tröttas ut fysiskt är min erfarenhet.

Ramsa inte om hon inte behöver, utan den är svar på frågor, så om hon skriker i tron att "Nu kommer mamma in" och lägger mig eller vad man nu gör, DÅ är ditt jobb att ramsa som svar " jag har förtroende för dig att du kan lägga dig och sova själv nu" tonen. Ramsan är en dialog. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"