Frågor inför kur

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Annaochnora
Inlägg: 1
Blev medlem: mån 27 feb 2017, 12:22

Frågor inför kur

Inlägg av Annaochnora »

Hej!

Min dotter som är född 161124 vaknar ungefär en gång i timmen natten igenom för att äta flaska och har så gjort sedan en månad tillbaka. Känns som att det bara går åt fel håll, så nu har vi beslutat oss för att kura henne över påsk, då både jag och hennes pappa är hemma och kan byta av varandra med sömnen. Nu till mina frågor; vi har börjat öka på smakportionerna den senaste veckan och det har gjort att lilltjejen numera har lagt till ovanan att bajsa ett rejält lass vid 3-tiden och då går jag upp och byter på henne. Hur hanterar jag detta under kuren? Sedan undrar jag om det är okej att fortsätta med mina promenader under hennes dagslurar? (Hon brukar somna så fort vagnen börjar rulla).
Tacksam för svar!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Frågor inför kur

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Börja med att ni läser Internationella SHN 5ggr var. Gör ypp ett schema och en plan så kan vi bolla alla tankar. :wink:

Ang. bajs på morgonen är det lättaste att ge lite äpple från eftermiddagen och på kvällen för att ge katrinplommonpure på morgonen då brukar magen anpassa sig så de bajsar på dagen och inte natten.

Ang. kur i vagn kan man ha det MEN, de skall somna i stillastående vagn de skall ju lära sig somna OCH somna om själva det är hela poängen med SHN, inget vagnmys.. Så somna i stillastående vagn och när de sovit EXAKT 10 min då kan man prommenera. Vaknar de så stannar man så de igen somnar stillastående, somnat om 10 min, SEN får du gå igen.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"