Ska börja kura, tips behöves.

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Konradsson87
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 16 nov 2016, 10:44

Ska börja kura, tips behöves.

Inlägg av Konradsson87 »

Håller på läsa igenom boken är inte riktigt igenom.
Men ivrig och less på inte få sova så hade jag tänkt läsa klart idag och börja redan ikväll med min 11månaders., men några funderingar.

Ska lite miss tajmat åka bort över helgen och bo på hotell med sonen. Kan jag ändå börja idag och kura på hotellet eller är det smartare att vänta tills ni kommande vecka?

Ni som har barn som ställer sig upp i sängen när de vaknar, lägger ni ned dom eller kör ni ramsa så de lägger sig själv?

Är väldigt hoppfull hoppas detta kan fungera!!
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Ska börja kura, tips behöves.

Inlägg av TorsMamma »

Hej och välkommen! :D

Mitt första råd, att läsa boken 1 gång är alldeles för lite. Du behöver läsa den minst 5 ggr innan du börjar. :wink:

Andra, NEJ, kura inte på hotel, det är aldrig lyckat. Samma plats, eget rum, föräldrar med attityden på topp, det är nyckel. Öva på varandra som vuxna med alla verktyg innan du ens "testar" på ditt barn. Du skall kunna dem ordentligt och vöertygande för att de skall fungera på henne.

Läs lathunden, första natten kan man gå in och lägga dem ner, använda soljfjäder eller buff. Men det är ingen traffik för att lägga ner barnet som gäller i långa loppet. Men första natten eller två kan detta behövas.

Läs i andra trådar här på forum, läs bland favoriter, klistrade trådar m.m. så du har svar på alla dina frågor, sen kör ni! :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Linnkarlsson88
Inlägg: 54
Blev medlem: lör 17 dec 2016, 11:34

Re: Ska börja kura, tips behöves.

Inlägg av Linnkarlsson88 »

Hej!

Lite nyfiken på hur det gått?

Vi började precis kuren på våran 11 månaders :oops:
Isac 160114
Oliver 180319
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"