Akut hjälp - påbörjad kur

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Discoannali
Inlägg: 27
Blev medlem: sön 30 okt 2016, 21:50

Re: Akut hjälp - påbörjad kur

Inlägg av Discoannali »

Å hej och hå!
Då kom nästa bakslag!
Det har gått fortsatt bra om nätterna! Han har inte sovit hela natten varje natt men många och även om vargtimmen inte riktigt vill ge med sig så har det ändå varit rena himmelriket hemma jämfört med innan kuren!

Men nu är vi hemma hos svärföräldrarna i en ny säng (det har dock funkat bra hemma hos mina föräldrar tidigare) och senaste timmen har inte varit rolig varken för sonen eller för mig (eller för svärföräldrarna i rummet bredvid heller gissar jag). Att han har en rejäl hosta gör ju inte saken bättre...
Han vaknade vid 23.10 och hörde på skriken att han inte skulle lugna sig av ramsan. Gick in och han blev lugn men blev såklart superledsen när jag lämnade rummet igen och ett antal ramsor senare och jordens klump i magen sitter jag här klarvaken en timme senare. Nu är det äntligen tyst i rummet igen (vilket det även varit från och till under timman som gått) och förhoppningsvis somnar han om snart!
Vad hände med mitt självförtroende? Det är plötsligt som bortblåst! :-(
försökte dessutom vid ett tillfälle solfjädra honom till sömns men har insett att jag inte längre kan det! Han är bara mer och mer vaken och tror väl att det är morgon!
Nej, ni hoppas jag att natten fortsätter bättre än den börjat! Och att mitt självförtroende återvänder! :-)
Min son är född 2015-10-26, startade kuren 2016-10-30.
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Akut hjälp - påbörjad kur

Inlägg av TorsMamma »

Ja, det är ju så, det hänger alltid på attityden. :wnk:

Han är på en "Ny" plats och frågar om saker och tings tillstånd och du rusar in och säger njae, det är nog som du märker lite konstigt här och kanske inte samma och kanske kan du inte sova som hemma.....

Är det kolsvart i sovrummet? Hade ni övat och sova i typ resesäng innan hemma lite? Ett tips är att man har ett svart lakan med som man kan med klädnypor eller annat sätta runt sängen så de inte kan se ut eller hänga över 3/4 av sängen så de blir rejält avskärmade.

Nästa gång, öva hemma 2-3 nätter innan i den säng han kommer sova i är mitt tips. :D
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "