Efter lite upphåll är jag nu tillbaka då lillebror A föddes för 6 veckor sedan!!
Jag försöker köra på schema
08.00 Vaken 1 tim.
09.00 Sova 2,5 tim.
11.30 Vaken 1,5 tim.
13.00 Sova 2,5 tim.
15.30 Vaken 2 tim.
17.30 Sova 2 tim.
19.30 Vaken 3 tim. med en sovpaus på ca 20min
22.30 Sova natt 6 timmar
04.30 Nattmål
04.50 Sova 3 timmar till.
Oftast håller det fram till 15.30 sedan har jag svårt att få han komma till ro o sova i 2timmar till så då blir det lite duttande med sov o mat... har en trotsig tvååring att ta hand om o då är det svårt att fokusera på lille A tillräckligt
På natten sover han oftast i sin säng alt i vagnen (fast de senaste nätterna har jag varit så trött att jag flyttat över honom till vår säng o ammat honom i sängen vilket lätt till fler mattillfällen...
Till saken hör oxå att han har väldigt stort behov av att rapas och kräks en hel del så det kämpar vi med oxå. Ibland tycker jag det är svårt att förstå om en rap sitter på tvären el om han bara har svårt att komma till ro...
Till mina frågor.
Fram till nu så har han sovit väldigt bra på dagarna. Oftast har jag bara kunnat lägga honom när han är trött (oftast direkt efter maten då han är en tröttis som har svårt att vara vaken 1,5timme) o så har han sovit 2,5 timme, med möjligt en el två skarvar. Men de senaste dagarna så har han svårt att komma till ro och det blir ett evigt vagnande den första timmen o sedan sover han bättre andra timmen för att sen vakna sista halvtimmen o vagnas igen. Det jag undrar nu är om jag är på väg in i vagningsträsket
En annan fråga. När det gäller nattningen på kvällen. Hittills när han läggs för kvällen så har han antingen lagts i vagnen o vagnats el så har han fått somna på bröstet på mig (inte ätandes) el nästintill ammats till sömn o sedan lagts i sängen. Det jag lurar på är om han är tillräckligt stor för att läggas på mage i sängen o "buffas" om han blir upprörd? Är det jag som är "svag" o för "orolig" för min lille kille o behöver gaska upp mig el vad ska jag göra?
Jag får erkänna att det sitter en oro i från hans storasyster som skarvade väldigt mycket på dagarna och jag hade svårt att få till det förrän hon blev 8 mån. När han sovit så bra hittills är jag lite rädd för att han är på väg in i storasysters dagssömnproblem...
Sofie