Jag behöver råd och stöd av er gällande min son på 4 år (han fyller 5 i juli). Det senaste halvåret har hans attityd och beteende drastiskt förändrats. Jag vet inte vart jag ska börja men jag kan väl beskriva i stort hur han beter sig, jag vet inte hur jag ska hantera honom, jag orkar inte påbörja dagen varje dag med stök, bråk och osämja
Jag tänker att jag skriver ut ett par punkter som är viktigast som jag tycker är jätte jobbigt.
När han inte får som han vill så gråter han och slåss genom att slå till mig på armen eller höften eller springa in i mig och knuffas. Han har mycket stark vilja och jag vet inte hur jag ska hantera detta, han blir väldigt arg och han "klistrar" sig fast på mig. I går var vi och handlade i affären och han fick utbrott utan dess like, han ville ha en glass som inte fanns och sen bröt helvetet ut, han sparkade och slåss medans han satt i vagnen och skrek och grät och tog sig loss. Alla tittade på oss och kom med kommentarer och jag höll mig lugn men jag fick inte honom att lugna sig. Hur ska jag tänka nästa gång han är med när vi ska handla och när ska han få följa med igen?
Vidare är det även problem med honom hemma då han inte lyssnar på oss när vi säger ifrån exmpelvis regler hemma som han inte vill ta till sig? Han sitter aldrig kvar vid bordet, han äter inte upp sin mat och går runt och vill småäta hela tiden vilket han inte får göra. Han kan även vara lite hårdhänt mot lillasyster på 9 månader.
Han fungerar jätte bra på förskolan och inga problem har det varit med honom där sen han började vid 1 års åldern. Han slåss inte där och har kompisar och fungerar bra.
Jag har världens finast pojke som är kärleksfull, rolig och fin men han och vi har fastnat i detta och vill ur det.
Jag tar tacksamt emot råd, stöd och vägledning.
Tusen tack för världens bästa forum