TRÄNING 2014

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

:D Just ja, vi skulle ju rapporterat i söndags! :wink:
Här visslar det omkring i 100 knyck med ordrar från mässan. 16-17 tim dagar, men ååååh, så roligt jag har! :D
Nu kan du se i min egen blogg, lite bilder från montern http://annasideer.blogspot.se/ Kul att du sett lite av det jag gör på andra ställen!
Precis som jag sa förra veckan blev det inte så mycket tränat förra veckan. Jag VET ju av erfarenhet hur fötter värker osv, och så vill man gå till den grekiska kolgrillen och äta och dricka vin efter dagen är slut... :wink:

Hur gick det nu med veckan Gulliga A?? Blev det något?
Ja, visst ÄR det väl lite coolt att plötsligt känna - en MUSKEL?! :D :o

Min vecka blev exakt som jag trodde- alltså 2 pass:

Mån: Core 36 min
Sön: Dubbelpass Tabatas helkropp 20 min + core 16 min.

Denna vecka kompenserar jag med desto mer har jag tänkt. Men inget på lördag, för då blir det Ullared :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 566
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av GulligaA »

Nämen oj vad tiden rinner iväg, jag ser ju att jag måste rapportera för två veckor nu :oops:

v 33
Förkylning i början på veckan
Fre: Styrka cirkelpass+ lång cykeltur med barnen i cykelkärran
Sön: Styrka cirkelpass

Rätt nöjd med tanke på att jag började vecka krassligt :D

V 34
Mån: Jogg 4 km
Ons: Styrka cirkelpass
Sön: Styrka cirkelpass

Hm, alltså jag vill ju få in 4 pass i veckan, och då MÅSTE jag börja träna mer mån-tors. Tror alltid att jag ska hinna så mycket under helgen, men det blir aldrig så :( Så mycket annat som ska göras. Så minst tre pass under veckan, så räcker det med ett då helgen kommer ska få bli min nya rutin.

Åh, Ullared! Var där för ett år sedan, köpte riktigt bra löparkläder, balansplatta, TRX-band och en fitnessboll då. TRX ligger visserligen ouppackad än, men snart kanske.... Det fanns mycket träningsgrejer då. Det var mycket annat som åkte ner i kundvagnen också :)
Hoppas du hittade mycket fint!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Jag var lite orolig att få hålla monolog här, men där var du ju med 2 rapporter på en gång! :D Tur att jag har dig så inte tråden tystnar helt... (var ÄR alla?? :shock: )
Låter som en bra rutin med fördelningen av pass framöver! :D

För min del blev det 5 pass:
Mån: Dubbelpass YAYOG tabatas överkropp 16 min + tabatas ben 16 min
Tis; ben 24 min
Ons: Överkropp 36 min
Tors: Tabatas ben 16 min
Sön: Core 36 min.

Vi är i Ullared 1 gång varje höst. Köper alltid en liten kalender till nästkommande år som jag skriver upp träningen i.
I övrigt håller jag med om att de har mycket bra träningskläder där! Mycket bra annat också :wink:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Hej! :D

Veckans träning:
Tis: Överkropp 36 min
Ons: Core tabatas 16 min
Tors: Ben 36 min
Fre: Motionscykel 50 min
Lör: Core 36 min + överkropp tabatas 16 min.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 566
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av GulligaA »

Hej

Snygg vecka, anna!

Själv har jag varit förkyld och haft riktigt ont i halsen IGEN! :evil:

Så bara lugna promenader och cykelturer denna vecka. Bättre nu, så kanske kan ta i lite mer nu.
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Stackare... :cry: Krya på dig!

Min familj har legat i drivor med förkylning och feber, men jag är frisk som hundan :wink: (än så länge i alla fall 8-[ )

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 566
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av GulligaA »

Hej

Började veckan lugnt, tills jag kände mig helt frisk.

Tors: Styrka, cirkelpass
Sön: Styrka, cirkelpass

Rätt nöjd med att jag känner att två pass är en lugn vecka. Då är vanan inne :D

Jag var ju precis så här förra hösten också, förkylning på förkylning på förkylning... Det kanske är så att det händer mig varje höst. Men det är inte förrän jag börjat träna som det verkligen störs av det :?

På onsdag åker jag utomlands igen! All inklusive denna gången också...suck... Men jag ska inte klaga, inte alla år man blir bjuden på TVÅ resor. Men nog hade det vare lite roligare om släktingarna fyllde jämt med lite längre mellanrum :wink: Mina syskon och mamma som ALDRIG tränar, ska ta med sig träningskläder eftersom det finns gym, spår och andra bra möjligheter där :lol: Jag får se hur jag gör.

Så det blir nog ingen rapport från mig nästa söndag. Det får bli efter jag kommit hem.

Ha't 8)
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

:D
Ja, det är en bra inställning du! :D

Mån: Core 24 min
Tis: ben 36 min
Tors: joggade 40 min
Fre: överkropp 36 min + 1 tim promenad med väninna med hundar. I och med hundarna blev det dock inte mycket till tempo.
Sön: Powerwalk 45 min.

Ja - jag joggade! SÅ länge sedan och hamnade från första steget i ett nästan meditativt stadie ihop med musiken i lurarna. Så sällan man kommer in i ett sådant flow och det var underbart! :D
Innan jag startade trodde jag definitivt att jag skulle behöva varva med att gå då och då, men tanken fanns aldrig under löpningen!

Förebygg med 1 Probiontablett/dag från nu och hela höst/vintern! Det stärker immunförsvaret!

Ha det UNDERBART på semestern!!!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av Manfred10 »

Får man hoppa in här? :-)

Lillasyster är född och i måndags började jag med Olgas träning igen. :-)

Rapporterar väl på söndag.

Mitt mål är i alla fall att följa Olgas upplägg och på så vis få tillbaka styrka och stabilitet i bål och resten av kroppen. Komma ner i matchvikt också förstås. :-)

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Manfred 10 - du är såååå välkommen! Här är det bara jag och
Gulliga A sedan en lång tid tillbaka... Många avhoppare i år.
Grattis till bebben!!! :D

Förra veckan för min del - 6 pass:

Mån: Motionscykel 55 min
Tis: Core 36 min
Tors: Ben 36 min
Fre: överkropp 36 min
Lör: Motionscykelk 55 min
Sön: Motionscykel 1 tim.
Det var väldigt vad mycket motionscykel det blev denna veckan då!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Hej! :D

Veckans pass - 6 st:

Tis: Joggade 40 min
Ons: Överkropp 36 min
Tors: Core 36 min
Fre: Joggade 40 min
Lör: Joggade 25 min + armar 16 min
Sön: Core 36 min

Räknade lite på vad snittet/vecka är i år och blev lite bekymrad... Vill ju snitta på 5 pass/vecka. Men hjälp vad sjukveckor och mässveckor drar ner på snittet! :shock:
Jag ligger just nu på 4.87 pass. För att komma upp i 5 pass när året är slut måste jag göra 6 pass/vecka.
Känns nästan som en belastning och ett krav. Man "får" inte bli sjuk helt enkelt :-k
Ja,ja, det är jag själv som sätter mina mål.

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 566
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av GulligaA »

Hej på er

Två mindre bra veckor:

V37
(Åkte till Rhodos natt mot onsdagen)
Tors: styrka hela kroppen på hotellets gym.
Sen natten mot fredag blev jag matförgiftad och tog det lugnt resten av veckan.

V38
Mån: jogg 3 km

Sen blev det inger mer. Kom hem i torsdags, smått trött och illamående hela tiden. Känner mig väldigt otacksam, eftersom vi blev bjudna på resan, men alltså sista dagarna ville jag bara hem. Inte bara för att jag varit sjuk, utan för den allmänt tråkiga stämningen på hotellet. Missnöjda och gnälliga barn, föräldrar som skriker och bråkar, listan kan göras lång :( Men det ska jag inte ta upp mer om här.

Grattis till lillasyster Manfred10 :D Härligt! Starkt att du kommer igång så på en gång. Själv har jag ju kommit igång, slutat och börjat om på Olgas bok ett par gånger senaste tiden, men nu känner jag mig redo för att sätta igång med steg tre nästa vecka. Ska införskaffa lite fler hantlar. Just nu har jag ett par 3-kilos och ett par man kan sätta olika skivor på, upp till 7,5. Jag skulle vilja ha ett till par ställbara. Hur gör du på den fronten?

Anna, imponeras av dig som sätter sådana mål och är så nära att uppfylla dem! Kom ihåg bara att lyssna på kroppen också, både fysiskt och psykiskt, så det inte blir för mycket nu. Kanske kan ett pass vara en PW bara? Jag håller tummarna för dig att du klarar det!

Ha't!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

Hej! :D

Matförgiftning :shock: :shock: FYYY så hemskt och verkligen på sämsta tänkbara tillfälle på semester och allt... :( Stackare!! Och med tanke på övriga omständigheter du skriver om lät det inte som en höjdarresa öht... Så tråkigt!

Jag hade räknat fel! :D Räknade en gång till på hur många pass det "måste" bli resten av året, och det måste inte bli 6 pass/vecka, utan 5,5.
6 pass någon vecka och 5 pass någon vecka alltså. Det ska gå!

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
GulligaA
Inlägg: 566
Blev medlem: tis 07 jun 2011, 18:25

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av GulligaA »

Hallå i stugan!

Mån: styrka, supersets, hela kroppen. Började på steg 3 ( av 4) i boken, och FY vad mycket tyngre det blev på en gång :shock: Det är 8 övningar som man kör i supersets två åt gången, 4 set. Men när jag kom till de sista två, så orkade jag bara ett halvt set av varje övning :x Så nästa gång blir det 3 set av varje tror jag. Och vilken träningsvärk sen, fick ta värktabletter för att klara av onsdagen som var utomhusjobb :evil:

Ons: klättra uppför brant slänt för att nå ett järnvägsspår på hög nivå, samt promenad längs detta hela dagen, och upp och ner några gånger för fika, lunch etc. Riktigt flåsig blev jag, så jag räknar det som ett pass :)

Fre: styrka, cirkelpass med lite gamla övningar

Sön: styrka, cirkelpass med nya övningarna. Boken sa 4 cirklar, men jag gjorde bara 3...

Nöjd med veckan!

Heja heja a-a-nna, heja heja a-a-nna ( tänk hockeyramsa)
Du fixar det!
Storasyster nov 2009
Lillasyster mars 2012
anna
Inlägg: 4526
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Re: TRÄNING 2014

Inlägg av anna »

:D
Låter som en bra träningsvecka du haft! Ja, det gör ont att öka ibland... Men jag brukar försöka se träningsvärk som ett "gott" ont och ett bevis på att man kämpat hårt :wink:

5 pass:
Mån: ben 36 min
Tis: Överkropp 24 min
Tors: ben/core 36 min
Fre: Core 36 min
Sön: Powerwalk 1 tim

kram anna
(klart jag klarar det :wink: )
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"