Pojke 1,5 månad

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Emmis86
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 02:43

Re: Pojke 1,5 månad

Inlägg av Emmis86 »

Smöret kör jag med också :) Men äggröra, turkisk youghurt låter som en bra idé! Idag drack han inte alls mycket ersättning vid 14.. Fick truga massor.

Det var en MYCKET trött kille som väcktes efter 20 min.. Men han vaknade också 20 min för tidigt på lunchluren.. Om han fortsätter att vara såhär trött på kvällen ska man gå tillbaka till 45-2-45 eller blir han piggare allteftersom?
Mamma till J född 2013-07-21
SaraMilana
Inlägg: 1567
Blev medlem: ons 31 aug 2011, 12:21
Ort: Huddinge

Re: Pojke 1,5 månad

Inlägg av SaraMilana »

Vi brukar rekommendera att låta ett schema sätta sig i tre dagar och sedan ge det en uppföljningsvecka innan man utvärderar och ev ändrar.

För att spåna vidare på mellis kan kanske mjuka mackbitar med smör på eller avocado vara nåt?

:heart:
Emmis86
Inlägg: 9
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 02:43

Re: Pojke 1,5 månad

Inlägg av Emmis86 »

Hej igen,

en liten uppdatering. Lillkillen skötte minskningen med 30 min själv, har börjat vakna efter 1.30 på långluren så vi behåller 45 på em ett tag till. Resultat: En väldigt mycket piggare och gladare kille!

Har nu kört med ett extra mål matpuré och ändrat om enl. föreslagna tider. Funkar super! Det enda är att han har börjat bajsa framåt vargtimmarna…. Ska ge katrinplommon på morgonen och banan på kvällen och hoppas det löser sig.

BVC tyckte han var en så stor och fin kille och att jag inte behövde ge honom ersättning längre om han inte vill ha.

Tack för all feedback, hör med säkerhet av mig igen!
Mamma till J född 2013-07-21
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"