Tänkte jag skulle starta en tråd till min lille prins. Sent här och ska snart sova men tänkte börja iaf
August är sm´ad på en höft. 20-45 på morgonen. 2 h på dagen siktar vi på men blir kanske 1 och 15 eller 1 och 30. Em 20 min oftast. Jag har inte velat stressa eller bli stressad av att sömnen inte funkar perfekt. Det kändes viktigare att njuta. Nätterna har funkat ok. Han har sovit minst 6 h tror jag mesta delen av tiden. Har även sovit 9 h några gånger. Nu har sömnen börjat strula. Hunger? Har vaknat varannan timme tror jag. Utom i natt, då sov han 6 h igen. Jag flyttade ut honom till eget rum igår. Hoppas på att inte vakna och ta upp i onödan utan han kan böka ifred om han vill.
Men.. så svårt att få i honom mat. Ibland öppnar han knappt munnen, blir ledsen när det kommer nåt in i munnen eller vill absolut hålla skeden själv och gapar bara när han själv för den mot munnen. Han verkar gilla tuttemjölken och är ledsen, missnöjd tills tutten kommer..
Sen känns det så tråkigt om det ska vara amning eller sömnen. Önskar kunna ge mat att han vill äta och sen bröstmjölk på det. Ammade flickorna 5 och 4 månader och tänkte jag skulle amma lite längre denna gång. Sen känner jag mig mer blödig den här gången. Vill absolut inte att han ska vara ledsen, missnöjd vid läggning. Har uppfattat det som om han måste ha den där sista slurken så han är mätt innan han kan somna. Han har inte lärt sig att somna själv utan somnar ofta vid bröstet och sen lägger jag över honom i sängen.
Det var väl det för nu, återkommer.
KRAM