Hej!
Jag är ny här på forumet
Min son är 14 mån. Är han för gammal för den här kursen?
Har problem med att han vaknar hela tiden på nätterna.
När han var mindre gick det bättre, men nu blir det bara värre och värre.
Han äter ett vällingmål på natten.
Han sover i samma rum som vi.
Jag somnar honom i min famn vid läggdags, blir inte innan 21.30.
Får välling innan dess.
En trött mamma
Millan
Funderingar angående sova-hela-natten-kursen
-
Pia Pojkmamma
Hej Millan!
Du kan absolut genomföra SHN-kuren på din son. Skulle vara skönt för honom att sova hela natten (12 timmar) och för er också
! Mitt heta tips är att du läser in dej ORDENTLIGT på ämnet innan du startar kuren. Vet man exakt HUR man ska göra går allt mycket enklare. Du kan läsa här på forumet och i boken Sova-hela-natten (går att beställa här).
Det är meningen att han ska sova 11-12 timmar per natt (vilket ni bestämmer) plus dagsvilan/-orna. Han ska ha ca 13,5 timmars sömn per dygn. Inga vällingmål på natten och egen säng och eget rum/avskärmad vrå. Innan läggdags ska det busas och skrattas rejält och därefter ska han läggas glad i säng och somna själv
. Läggdags kl 21.30 är väl sent. T.ex. kl 19 eller 19.30 är lämpligare. Barn som läggs tidigare sover längre
! ALLT DET HÄR KAN DU LÄSA MERA OM!!!
Du kan absolut genomföra SHN-kuren på din son. Skulle vara skönt för honom att sova hela natten (12 timmar) och för er också
Det är meningen att han ska sova 11-12 timmar per natt (vilket ni bestämmer) plus dagsvilan/-orna. Han ska ha ca 13,5 timmars sömn per dygn. Inga vällingmål på natten och egen säng och eget rum/avskärmad vrå. Innan läggdags ska det busas och skrattas rejält och därefter ska han läggas glad i säng och somna själv
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
och moster till en lady född -09.