Schema, dagslurskrångel, skarvar

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Astonsmor
Inlägg: 9
Blev medlem: ons 03 jul 2013, 06:58

Re: Schema, dagslurskrångel, skarvar

Inlägg av Astonsmor »

Tusen tack.
Ikväll=ingen oro, han kommer att somna som en Gud ju :wink:
Windy, katrinplommon och Papaya it is!

Jag har provat att buffa två gånger för ca två veckor sen vid övertrötthet på kvällen men han blev bara mer hysterisk och jag slutade efter kanske tre minuter. Nu känner jag förstås lite skepsis inför buffning vilken han skulle känna av om jag buffar igen, inte provar;-). Hur ska jag göra, första gången vid daglur kanske? Eller vid skarv på dagen? Eller vid nattning? Eller i vargtimmarna? AW buffar ganska kraftigt men mjukt på filmen. Gör du så? Buffa mindre kraftfullt? Behöver nog massor av stöd för att få upp attityden och buffa så det blir bra för lillen...

Kram
Dotter född sep 2010
Son född 26 maj 2013
mamaA
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1641
Blev medlem: tor 08 nov 2012, 13:37
Ort: Ystad

Re: Schema, dagslurskrångel, skarvar

Inlägg av mamaA »

Hej!

Buffning är superenkelt, man får inte vara rädd för att ta i bara, det ska bli ett rejält gung frammåt/uppåt. Jag la alltid sonen ca 2 dm nedanför gaveln så att där fanns rejält utrymme att buffa. Jag buffar på samma sätt vid rap, kraftfullt uppåt/frammåt men inte hårt bara bestämt. Öva på en nalle t.ex så att du känner dig lite säkrare och har du inte attityden så fejka den så länge :wink: .

Man känner när man får det rätta gunget och bebisen slappnar av, då slutar man och säkerligen blir det lite protester då för det är ju så skönt att bli buffad men då får man avvakta lite och sen buffa lite kort igen. Börja när du känner att det känns bäst för dig, jag hade nog kört på kvällen. Jag gillar att göra det när det verkligen behövs :wink:

Det hjälper om man ser skrikandet som frågor : Ska jag verkligen sova nu? Sen svarar du med buffning/ vagning : Ja, det ska du! Mamma vet bäst :lol: .

Kram :heart:
James 11-03-05
Finn 14-09-19
SM-barn så klart!
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"