nu blev det fel!
nu blev det fel!
man ska aldrig ropa hej..... osv eller vad är det de säger? Jo det gick ju så bra, men nattningen idag blev inte bra. Skrattet till sängen var stort och bra men så fort hon blev lagd i sängen så var det upp och GALLSKRIK
Blev lite snopen och tänkte att här ska inte in och buffas och grejas. Attityd på och ramsa! Jag ramsade bestämt och "nu är det nog" och lugnt men det funkade inte!
När jag insåg att nu kräks hon närsomhelst så gick jag in och lade ner henne och buffade lite och sen solfjäder.Hon lugnade sig, gick ut ramsande och så var vi igång igen-skrik och panik
(storasyster var nu trött på skrikhalsen och började också skrika "tyst nu Ingrid" vilket ju inte blev så bra!) Är det rätt att gå in och bryta panikskriken handgripligen? jag vill ju inte att hon ska somna av utmattning efter att ha skrikit i timmar- eller ska man bara fortsätta ramsa ? Tyckte jag hade kläm på detta men nu blev jag osäker. Inser ju att detta kommer att ta sin tid med tanke på hennes ålder och gamla vanor men- vargarna smyger sig på och jag vill inte ha dem här
Vill så gärna få detta att funka

-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Storasyster ska bara hålla tyst hon också. Ramsa dem båda över en kam. Det är inte hon som är lillasysters mamma, pappa och/eller flockledare. Åtminstone inte på natten
Ut med vargarna
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tack snälla för ditt engagemang och snabba svar! Tro det eller ej- när hon väl somnat igår vaknade hon bara vid 23 och då sa vi en ramsa och hon somnade om direkt
Sov sen till 06!!! Vi är förstummade och så glada- vi känner att vi har funnit verktygen och nu ska vi jobba vidare och aldrig släppa detta! Vi kan verkligen ärligt säga att vi hittat metoden som passar oss och vi är så glada att du finns Anna. Vill också passa på att tacka för det du skrivit i Barnaboken om att föda barn- jag tog fasta på det och tränade andning och avslappning enl. "att föda utan smärta" och det fungerade utmärkt!! Dock svårt att få tag i den boken du rekommenderade-du har aldrig funderat på att själv skriva en bok i ämnet?
Tack än en gång- nu ska jag sluta och lämna plats till andra!
Kram från hela familjen
Tack än en gång- nu ska jag sluta och lämna plats till andra!
Kram från hela familjen
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022