18-månadersknas!!

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
lisaelin
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 08 nov 2005, 20:41
Ort: Karlskoga

18-månadersknas!!

Inlägg av lisaelin »

Postar här istället! :oops:

Hej! Jag vet inte vad jag ska ta mej till med min lille skruttunge.. Han har alltid sovit gott från 19-07, i egen säng. Nu har han i en vecka vägrat vara i sin egen säng. Han bara gråter och gråter. Vägrar t.o.m. sätta sig ner i sängen, för att inte tala om att ligga.. Den senaste veckan har han somnat endera i min säng eller i soffan. Oftast flera timmar efter sin läggdags. På morgonen går han dock upp samma tid som vanligt. Middagsluren går lite bättre, då somnar han nästan på en gång, men absolut inte i egen säng! Sover han för mycket (12 + 1-2 timmar/dygn)? Har han blivit skrämd (helgen innan detta började sov han hon sin farmor..)? Vad ska jag göra? Någon som har tips? Så här kan det inte hålla på..

Tacksam för svar!

/Elin med lilla Lo och bebi i magen.
kokos
Inlägg: 1031
Blev medlem: ons 01 dec 2004, 08:48
Ort: Härnösand

Inlägg av kokos »

Vad har hänt med verktygen? Varför somnar han till slut i din säng eller soffan? Ibland kommer det sömn-knas men då gäller det att plocka fram verktygen och ta någon/några nätters verktygande för att få barnet att fatta att PÅ NATTEN SOVER MAN.

Om du låter honom somna hos dig så ger du honom signaler att sängen är farlig eftersom du "räddar" honom därifrån.

Nu ger jag dig snusförnuftiga råd och det låter otroligt enkelt att säga det men när det händer för oss (för livet går upp och ner, även för de små) så plockar vi fram 1) ramsan 2) solfjädern

För du har väl kört kuren? Eller har han sovit bra på nätterna av sig själv?

Lycka till!
Maria - mamma till underhållaren Adrian (juni -04) och professorn Edvin (juni -06). Förstfödde sonen kurad. Yngste sonen standardmodellbebis i Gastsjön -06 och grundaren till verktyget "skogspromenad".
Sarika
Inlägg: 670
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 13:45
Ort: Stockholm

Inlägg av Sarika »

Hej
säger som Kokos, använd verktygen (om ni nu använt dem tidigare?) och inte låta honom somna någon annanstans än i sin säng.

Vi har haft problem med dagsömnen en vecka nu så vi har varit tvugna att ta till ramsan och ibland solfjädern.

Han sover inte för mycket, de behöver 13,5tim sömn/dygn under hela andra levnadsåret.

:D
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "