vad ar det som hander pa natten?

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
AnnaPanna
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 19:27
Ort: Göteborg

vad ar det som hander pa natten?

Inlägg av AnnaPanna »

Nu är det andra morgonen som Amanda tuppar av i vagnen pa förmiddagens utevistelse! Jag misstänker därför att det inte sovs som det ska på natten. Efter gårdagens alldeles för tidiga insomnande (gjorde det till en 5 min) bevakade jag henne med babycall och tassande besök i natt. Hon somnade helt slut kl.19.30, men sedan hörde jag henne lite till och från tills jag gick och la mig vid 23.30. Hon ar dock helt nöjd. Sedan sov hon när jag kollade till henne kl 01 och 02, men hörde henne gny lite ledset senare. vet ju inte om hon drömde eller var vaken iofs. Vi har följande schema sedan 2 veckor:
Natt 20.00 - 08.00 (Har oftast lagt 19.30 da schemat ar valdigt nytt)
Sova 12.00-14.00
Konstaterade igår att värmen (som vi inte kan reglera så bra) går i gång precis efter hon gått och lagt sig och det var 25 grader varmt när jag kom in där i natt. öppnade då fönstret lite...
Snalla, behöver lite råd hur jag ska hantera detta??? :!: :?:
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Vad är problemet :?: :D Du låter ju helt undebart klarögd och insiktsfull :D

Så mycket värme är inte bra; oavsett allt bör lilla barnet sova svalt, gärna, om det går, med öppet fönster.

Bibehåll bara din enkla attityd av självklarhet och oroa dig inte :!: :lol: Du ger henne vad hon behöver och resten fixar hon själv, med ditt förtroende :wink: :!: :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
AnnaPanna
Inlägg: 108
Blev medlem: tor 16 dec 2004, 19:27
Ort: Göteborg

Inlägg av AnnaPanna »

TACK Anna! Det satt fint! Ska vädra ut sa att det ar svalt innan läggning ikväll sa kan hon sova som en stock!
Mamma till Amanda född 041121 och Hilda 070623
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "