Förvirring i natten! :-(

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Em

Förvirring i natten! :-(

Inlägg av Em »

Hjälp, nu behöver jag råd :!: :!:

Hur "vet" man att ramsan tar? Lilleman kommer in i något allmänt skrik/gnöl läge som varar mellan 01-03. Går in och buffar honom lugn, men han tystnar direkt när jag buffar, men så fort jag släper börjar han igen. Ramsar, men det verkar inte göra någon skillnad. Väntar ett tag, han skriker inte upp sig egentligen, är väl för trött, tystnar någon minut men börjar sen igen. Det är ett riktigt, riktigt trött gråt-gnäll.

Och det har de senaste tre nätterna tagit två tim innan han somnat om, då halvt svimmar han väl av ren utmattning :( :( Sover till 05 och då börjar det om igen.

Han lugnar sig DIREKT om jag buffar, men så fort jag slutar och solfjädrar så börjar han gnöla/skrika igen. Ska jag solfjädra tills han är lugn, eller buffa igen då? Testade att solfjädra 10 min efter att jag buffat honom lugn, men han lugnade sig inte det minsta, buffade lugn igen och solfjädrade igen, men han började skrika igen. Eller ska jag buffa lugn-trycka till med solfjädern och sen ramsa och gå ut :?: :?:

Kan tillägga att gossen somnade fint själv och sov hyfsat regelbundet fram till en förkylning, då han tydligen glömde bort hur man suger på tummmen... :( :(
Stolt mamma till en ?ventyrerska modell 0311 och en liten farbror modell 0503 (f?dd i v 36+0)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Se mitt andra svar. Det har fnattandet gar inte, du maste veta exakt vad du vill, gor och varfor och kunna hjalpa honom tveklost. Har du boken :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"