Några frågor...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Sandy

Några frågor...

Inlägg av Sandy »

Är det viktigt att det är konsekvent vem som ramsar av mamma eller pappa? T ex om mamman påbörjar nattningen så är det också hon som avslutar den utan pappans inblandning? Gäller detsamma på natten?

Vad är bästa sättet om man är bortbjuden och det inte finns nån spjälsäng eller resesäng att tillgå? Är det bättre att söva i vagnen än att ligga med i sängen? Man vill ju inte förstöra en bra rutin. (Vår son är 13 månader.)

Emma
Annrik

Inlägg av Annrik »

Hej!
För oss har det inte spelat någon roll om det är mamma eller pappa. Men jag har för mig att det står om det i lathunden till SHN.

Jag hade hellre valt att söva i vagnen en bredvid i sängen. Det känns bara som om jag skulle störa Jonatan om jag låg bredvid...

Anna
Jonatan f?dd 25/7-04.
B?rjade anv?nda schema och verktyg
i september 2004.
Syskon väntas i mars :)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D "Blandar" man ramsandet kan det förstås föranleda frågor. Tumregeln är att samma person tar de två första nätterna på kuren rakt igenom; nästa de följande två nätterna; sedan, under uppföljningsveckan och fortsättningsvis, kan man alternera, men fortfarande bör samma ömma mor eller far ramsa hela omgången, så att säga: tills barnet sover igen.

Vagnen är han väl lite för stor för :?: Jag skulle definitivt investera i en resesäng. Det finns smidiga och fina, och billiga begagande också :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"