Hon bits när jag ammar henne

Samtalsforum med barnen i fokus
Skriv svar
rebekka4
Inlägg: 173
Blev medlem: ons 23 feb 2005, 12:39

Hon bits när jag ammar henne

Inlägg av rebekka4 »

Hej,
Min lilla gumma har börjat bita mig rejält i bröstvårtan när jag ammar henne. Det värsta är att det inte är ofrivilligt - hon håller en liten paus och så biter hon tag ordentligt och så tittar hon upp på mig ocks skrattar finurligt. Hon biter så hårt att jag skriker till, vilket ju nog inte är så bra... :(

I morse avbröt jag morgonamningen när hon bet mig andra gången. Hon blev ledsen för att jag gjorde det, det var tydligt, men jag har ju snart inte några bröstvårtor om detta fortsätter. Hon har gjort så här i ca 1 1/2 vecka. Jag vill så gärna fortsätta amma henne morgon och kväll, men om hon håller på så här så går det ju inte. :?

Hur får jag henne att sluta??? I morse sa jag ifrån ordentligt, men det verkar inte som om hon förstår vad jag pratar om utan hon tycker bara att det är roligt... Hon biter också gärna i folks fingrar när hon kommer åt. I går bet hon sin lekkramat i fingret...

Tacksam för svar
Ulrika
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.

Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)

Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Hej!
Just precis så gjorde min lilla tjej också när hon var ca: 6-7 månader. Aj va ont det gör :!: Jag vet att jag skrek också eftersom hon bet hål så att det blödde. Jag avbröt också "middagen" många gånger.(Försökte väl koppla ihop bitandet med avbruten middag så att hon kanske förstod tillslut att man inte ska bitas. Vet inte hur det gick till men en dag så bara slutade hon att tvärt att bita. Jag ammade henne tills hon var ett år.
Har ju dock inga direkta tips på bättring.
Hoppas någon annan har det!
Lycka till! Mvh Tina-Stina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Tina-Stina
Inlägg: 431
Blev medlem: tor 03 feb 2005, 12:39
Ort: Halland

Inlägg av Tina-Stina »

Får tillägga att hon fick tänder vid 4 månaders ålder..../Tina-Stina
Stolt mamma till:
Dotter Mars -04
Son Mars -06
Dotter Juli -08
Mamma Anna
Inlägg: 20
Blev medlem: tor 18 aug 2005, 22:35

Inlägg av Mamma Anna »

Mina båda gossar har också bitit mig vid amning - ajajaj!!! :cry:

Jag tror att det är såhär: Din lilla kicka har fattat att biter jag mamma i bröstet så hoppar hon till och skriker - en reaktion helt enkelt! Oj, så kul :P ! För att få henne att sluta, så får du sluta med din reaktion, hur svårt det än låter... Har funkat väldigt bra även när det gäller lillebrors knipande, kan jag meddela :lol: Bit ihop, låtsas som ingenting, men ta bort henne från bröstet omedelbart, så slutar det nog snart vara roligt :D . Lycka till!
Anna, stolt mamma till tre underbara barn! Gabriel -98, Alexandra -00 och Adam -04
rebekka4
Inlägg: 173
Blev medlem: ons 23 feb 2005, 12:39

tack

Inlägg av rebekka4 »

Tack för era svar.

Min mamma har just gett mig samma råd, alltså det om att jag skall låta bli att reagera :lol: Ibland kanske man inte skall va så snabb med att gå på nätet, men fråga sin mamma istället.

Jag får testa även om det inte är lätt. Rebekkas pappa reagerar också med att hoppa och skrika när hon biter honom i fingret, så det får han också lägga av med nu!! Kan jag låta bli att skrika när hon biter mig i bröstet så kan han väl låta bli att skrika när hon biter honom i fingret.

Tack
Ulrika
Ulrika med Rebekka, född aug. -04. Sov hela natten när hon var 4 månader (vagnade) men har alltid varit en piggelin;-) Särskillt på dagarna.

Liten ny flicka - Josefin - född 11 feb 2008;-)

Bor i Köpenhamn (sen 1990) och Rebekkas och Josefins pappa är dansk.
Skriv svar

Återgå till "Barnafostran"