Raptips, tack!
Raptips, tack!
Är det någon som har något bra tips på hur man får en liten spädis att rapa. Vår minsta är väldigt trögrapad, vi gör som det står i Barnaboken, bankar i lilla rumpan, men det tar en väldig tid om det överhuvudtaget går att få ur henne en rap. Kanske är det tekniken som havererar. Tips mottages tacksamt!
Mamma till tre härliga tjejer och en go liten kille
November 2001
Januari 2004
Augusti 2005
Juli 2007 
November 2001
Vi hade också en som var trögrapad... Vi filade inte så mycket på tekniken om jag ska vara ärlig och accepterade att vår dotter tvärtom var en pruttis istället
Men vi klappade rumpan och lade henne högt upp på axeln, alltså med hennes mage på min axel, då brukade det komma en rap.
Mamma till Izabelle 040416
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
Burp!
För mina barn har det fungerat att rapa genom att man ställer sig upp med barnet i famnen. Håll det tätt emot dig med dess bröstkorg mot övre delen av din bröstkorg. Ta högra handen och håll mellan barnets skuldror och pressa med handflatan en liten "medurscirkel". Skulle det inte funka, kan man prova att lägga barnet på mage en stund och sedan ta upp och upprepa proceduren.
Lycka till!
Lycka till!
Begåvad med
Nell född jan-03 och Jakob född -05
.
-
Carina Asp
rapning
Jag hade två knep när det gällde rapning. Ena var att lägga barnet på magen i vagnen och köra över en tröskel och det andra var att lägga barnet med magen på armen så att barnets mage pekar mot golvet. Huvudet vid mitt armveck och ett stadigt tag om magen eller yttersta benet samtidigt som jag gjorde cirklar med andra handen på ryggen och gick runt.
Så gjorde jag!
Lycka till!
Så gjorde jag!
Lycka till!
-
malkon mimmil?inen