Trasigt andningslarm?

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
ingefrid
Inlägg: 98
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 14:47
Ort: Karlstad
Kontakt:

Trasigt andningslarm?

Inlägg av ingefrid »

Hej! Jag har köpt en begangnad Baby Sense II som tyvärr inte fungerar :( den falsklarmar ideligen då vår son ligger på den. Problemet är att larmet har rest med oss till USA och vi funderar på om den kanske har fått sig för många stötar under resan, vad tror ni? Plattorna och enheten var nedpackad i en välfylld resväska (ej handbagage).

Problem nummer två är att vi bara har tillgång till en resesäng här och vad jag förstått så måste underlaget vara platt och hårt (typ spjälsäng) för att fungera? Så vi kanske får klara oss utan larm tills vi kommer hem till Sverige.

Vad jag läst här så verkar de flesta rösta för BabySense II. Hur är det med Angelcare, någon som har positiv erfarenhet av den? Jag tyckte den verkade så praktisk med babymonitor också.
Mamma till:
E född 1997
H född 1998
A född 18/8 2008, kurad februari/mars 2009
A dödfödd i vecka 38, 2009
I född 5/12 2012, 12-timmarsnätter sedan november 2013
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Trasigt andningslarm?

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

jag använde mitt andningslarm till resesäng, det funkade. Var ett Nanny 2 jag hade. Jag rekommenderar bara Babysense och Nanny med sladdar då de avger minst strålning. Så fort det blir trådlöst har man också betydligt mera strålning som barnet utsätts för.

Har du garanti kvar? Skicka det till dem då är mitt förslag. Oftast får man nytt ganska fort.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fauve
Inlägg: 142
Blev medlem: sön 28 nov 2010, 17:23
Ort: Linköping

Re: Trasigt andningslarm?

Inlägg av Fauve »

Hej
Vi har haft både Angelcare och Babysence 6. Båda använde vi med sladdar så då blir det ingen strålning. Det är först när man sätter på babymonitorn som strålning används. Det går att välja bara larm, bara babymonitor eller båda.

Båda funkade mycket bra. Angelcares babymonitorn är jättebra, den sållar bort onödigt bakgrundsljud men reagerar för minsta pip från barnet. Angelcares mottagarenhet är ju mindre också, tyckte den var smidig att ha i vagnen och med på resa. Enda problemet med Angelcare är att den bara har en platta och några gånger när lillan rullade upp och lutade sig mot kanten på spjälsängen så larmade den.
Vi hade i slutet babysence 6 i spjälsängen. Jättebra, två plattor och babymonitor och fellarmade aldrig. Använde inte babymonitorn så mycket men tycker den var helt ok.
Lilla T :heart: född feb -11
Lille O :heart: född 1 jul -14
ingefrid
Inlägg: 98
Blev medlem: fre 26 sep 2008, 14:47
Ort: Karlstad
Kontakt:

Re: Trasigt andningslarm?

Inlägg av ingefrid »

Tack för era svar. Larmet är köpt begagnat 2009 så garanti är nog bara att glömma tyvärr. Har någon rest (flygit) med sina larm? Det är det vi är oroliga för att de inte klarar. Sedan om vi köper ett larm här och så klarar det inte resan hem. Nåväl, både BabySense II och Angelcare finns på Babies 'R Us så vi får väl åka dit och fråga vad de tror. Bra att veta att det finns modeller som funkar till spjälsäng iaf.
Mamma till:
E född 1997
H född 1998
A född 18/8 2008, kurad februari/mars 2009
A dödfödd i vecka 38, 2009
I född 5/12 2012, 12-timmarsnätter sedan november 2013
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"