Jahapp! Vad händer nu då???

Skriv svar
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Jahapp! Vad händer nu då???

Inlägg av Manfred10 »

Hej!
Lillebror har lagt sig till med att vansinnesskrika vid läggningen till natten. :shock: :shock: :shock:
Han som ÄÄÄÄLSKAR att sova och somnar utan knorr jämt är nu superförbannad. igår trodde jag det berodde på övertrötthet så idag fick han lägga sig tidigare men ingen skillnad.

Han sparkar och är typ hysterisk (fast jag vet att det är ett starkt ord att använda i sammanhangen...) han vrålar verkligen! :evil: :evil: :evil: Lyfter jag upp honom blir han oxå arg jag får helst inte hålla i honom alls. Solfjäder motsäger han sig bestämt, skuter rygg och ställer sig på alla fyra med rejäl power... :shock:

Dagläggningarna funkar lika klockrent som alltid, än så länge... :oops:

Han är rejält förkyld nu men annars är det inga förändringar i vardagen som jag känner till.... Höjd huvudända har jag och preppad med näsdroppar är han inför sänggåendet och skrattar gör vi! :mrgreen:

Vad ska jag göra? Ramsan tar inget alls, jag vet, han är ju liksom förbannad... men det känns jobbigt att ha honom skrikandes där inne....

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
TorsMamma
Forumets ordförande
Inlägg: 11193
Blev medlem: fre 17 nov 2006, 09:25
Ort: Stockholms Skärgård

Re: Jahapp! Vad händer nu då???

Inlägg av TorsMamma »

Hej,

Talar vi HIlding här så är min peng FÖRTROTSEN! Läs på är mitt råd, gå in på barnafostran och sök på förtrots så får du massor. 8)

Det går inte att verktyga arga barn. :wink: Låt ramsan och musiken jobba är mitt råd, HÖGA; JÄTTEHÖGA husljud. Tills han är mottaglig för verktyg.
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
klockan
Inlägg: 519
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 21:34

Re: Jahapp! Vad händer nu då???

Inlägg av klockan »

Hej Jenny,

jag är "typ expert" på förtrots efter senaste året med S 8) . Känner igen det du beskriver så väl, så väl.

Den här tråden http://www.annawahlgren.com/forum/viewt ... 40&t=13298

var min räddning många kvällar. Det är ju mkt individuellt hur man får tackla detta, men för oss så funkade det INTE med ramsa (då blev man ARG) utan det var husljud en masse istället , precis som Torsmamma skriver, som var melodin. Och sen fick han faktiskt vråla bäst han ville. Trösten var ju att han var en stor kille nu, ingen liten bäbis. Ofta tog det 15-20 min för honom att lugna ner sig.Jag började oxå lägga honom en kvart tidigare denna perioden. Sen när vrålandet övergick till pratande/sjungande och det började ta en timme att somna, då fick han lägga sig 30 min innan schemat. Tänker att ni säkert oxå kommer att träda in i den fasen så småningom 8)

Av ovanstående anledning så hade vi i princip övergett ramsan förutom när vi gick ut. Så när han sen kom i TROTSEN och började vakna på nätterna :shock: så lät vi honom först bara skrika, men sen märkte jag att ramsan (pangramsan) var det som funkade klockrent. så man får nog vara beredd på att portionera ut den där ramsan lite olika under en period.

Hör gärna av dig om du vill bolla mer :D

PS. Jag brukade gå ut i tvättstugan el göra ngt praktiskt under tiden han vrålade av sig.Min man som är mer tålig fick stanna inne i huset å hålla ställningarna...syskonen stängde dörren in till sig 8) "jag vill inte höra på det där vrålandet" sa 4-åringen och tryckte igen dörren.
Mitt fina gäng : 3 kids födda 2006-2010
2 av dem är kurade med SHN vid 9 mån resp 5 mån.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Jahapp! Vad händer nu då???

Inlägg av Manfred10 »

Tack snälla för svar! :D

Jag anade oxå förtrots... men slog det ur tanken då han allt annat än trotsar på dagen. Beter sig just nu som ett barn med 8-månadersångest, något jag aldrig märkte att han överhuvudtaget hade då....

Han är inte rädd för andra människor men vill gärna vara med mamma och har nära till tårar så fort storebror bara gör antydan på att komma i närheten av hans leksak.

Igår kväll gjorde vi om hela nattningsproceduren när det blev tid för storebror att lägga sig. Skratt och sång i STOR stil. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: lillebror var ganska svårflirtad men till slut så! Och sen var han nöjd med det och somnade själv när jag släckte och ramsade ut, inga protester.

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
klockan
Inlägg: 519
Blev medlem: tor 05 jan 2012, 21:34

Re: Jahapp! Vad händer nu då???

Inlägg av klockan »

=D> Brabra =D>

Jag tror det kan finnas många gemensamma beröringspunkter mellan 8-mån ångesten och förtrotsen. Såklart med vissa modifikationer. Keep the godd work up!

:D
Mitt fina gäng : 3 kids födda 2006-2010
2 av dem är kurade med SHN vid 9 mån resp 5 mån.
Manfred10
Inlägg: 2276
Blev medlem: tor 06 jan 2011, 21:19
Ort: Handsjön, jämtland

Re: Jahapp! Vad händer nu då???

Inlägg av Manfred10 »

Ska läsa på mer om förtrotsen! Lillebror är helt klart tröttare nu, kan väl oxå bero på förkylningen, men den är inte så allvarlig. Jag bjussar på extra sömn både vid lunch och natt nu.

Jag återkommer säkert... 8)

Jenny

Manfred 100419
Hilding 110702
Mauritz 130208
Hildur 140903
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"