Hur kom du/ni i kontakt med Barnaboken och AW´s filosofi?

Medlemmarnas egna undersökningar

Hur kom du/ni i kontakt med Barnaboken och AW?s filosofi?

K?pte p? eget initiativ boken
29
28%
Fick boken
9
9%
Tips fr?n v?n/bekant
23
23%
Tips fr?n BVC
1
1%
Tidining, TV, Radio, Internet (Media)
25
25%
Annat
15
15%
 
Antal röster: 102

father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Hur kom du/ni i kontakt med Barnaboken och AW´s filosofi?

Inlägg av father of sons »

Lite intressant :D

Vi hade boken innan vi begåvades med barn :D
Den ömma modern hade köpt den för länge sedan på någon årlig bokrea :wink:

(Nu har vi förvisso köpt den nya reviderade upplagan till fullpris :lol: )
Sagomamma
Inlägg: 742
Blev medlem: sön 21 nov 2004, 19:52
Ort: Hässleholm i Skåne
Kontakt:

Inlägg av Sagomamma »

Kyssade i alternativet med vän/bekant, eftersom det var min mamma som introducerade Barnabokstänket för mig och min syster :!:

Så igår gav jag henne den nyaste upplagan, tyckte hon kunde behöva fräscha upp sina kunskaper :lol:
anna
Inlägg: 4525
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Jag fick boken av Anna Wahlgren själv :D

När jag var nybliven mamma till Clara och var på BVC för att väga/mäta,
läste jag i vänt-rummet en krönika av AW i en föräldratidning.
Krönikan handlade bl.a om att små barn inte behöver napp.
Jag blev så rådvill, för det var vad alla sa till mig att dom behövde! :shock:

Eftersom jag instinktivt inte VILLE att hon skulle ha napp skrev jag och frågade AW om krönikan. Hon svarade med ett brev, och skickade med en signerad Barnaboken! :D

Se´n dess är jag såld! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
br
Inlägg: 684
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 11:28

Inlägg av br »

jag kände till Barnaboken, men trodde att den var lite suspekt eftersom man har fått lite sån info om Anna :shock: genom åren...När min dotter var 4 månader "sprang" jag p åBarnaboken i bokhandeln, köpte den efterom jag oftast kan ta reda p åom det verkligen ligger till så som "alla" säger. Sträckläste bokne p åtåget från Sthlm till Östersund och det var en härlig upplevelse! Mycket av mina egna tankjar blev bekräftade :D och även en hel del nytänkande jämfört med den vanliga infon från BVC och föräldratidningar
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Jennie
Inlägg: 148
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 23:54

Inlägg av Jennie »

Jag sökte på nätet om olika sov-metoder. Vi hade genomfört 5-min metoden med vår "stora" kille när han var 5 mån och det kändes som att vi ville prova någon annan metod den här gången. Fick då fram AW:s hemsida och köpte kort därefter boken. Både jag och min man läste på mkt på hemsidan om shn-kuren och blev sålda!!! :D Och vilken resultat, UNDERBART att få sova hela natten för hela familjen 8)

Nackdelen var ju att man fick så dåligt samvete för hur vi hade lärt storebror att somna fyra år tidigare :cry: Det kändes som att vi ville vrida tillbaka klockan och köra kuren på honom också samt alla dessa underbara sunda idéer om barnuppfostran. Men det är aldrig försent :D Vi har helt ändrat stil på vår barnuppfostran med ett resultat av två jätteharmoniska barn :P :P Tycker vi iallafall :wink:

Ja, det var min historia
Mamma till två goa gossar födda -99 & -03.
shn-kuren införd julen 03 på yngsta med underbart resultat!!!
K-ina
Inlägg: 1485
Blev medlem: tor 09 dec 2004, 10:15
Ort: Närke

Inlägg av K-ina »

Jobbar på bibliotek så jag hade liksom umgåtts en del med boken redan innan barnen anlände :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

father of a son!

Eftersom det var du som startade denna poll, vad säger du om att göra en ny? Jag funderar också över det första svarsalternativet... :-k ...hm, jag minns inte exakt hur jag själv fick information om Anna Wahlgren öht, men jag tror nog ändå det var via dagstidningen och/eller besök på Biblioteket.
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

26 år gammal och gravid i storstaden. Inga vänner med barn och hade knappt sett ett spädbarn... :D Fick Barnaboken i julklapp av min chef och lade mig direkt i träning. Tog direkt boken till mitt hjärta. :D Därefter följde Mommo...ett måste att läsa. :D :heart: :idea:

Genom åren har Barnaboken alltid funnits vid min sida. Från standardmodellen till 6 års krisen. Sedan kom nästa lilla skrutt. Hade planerat sömnen enligt boken...men det ville sig inte riktigt. Gick upp för lite i vikt, kikhosta...allt drog ut på tiden och vid 6 månader var sömnen obefintlig för oss alla. Tittade nog på hemsidan varje dag under flera månader och bara väntade på att hon skulle bli bättre. En dag fick jag nog och skriv ett mail till Anna. Svar kom snabbt som blixten och på den vägen är det. Efter att i många månader haft två barn med kikhosta och maken borta så var det lite klent med sömn. Sekunden jag tog tag i det kändes det helt rätt och så enkelt att jobba konkret och mot ett mål. Som Anna skrev "är det någon gång hon behöver sin sömn så är det ju nu".

Jag är evigt tacksam Annas dagliga stöd under den våren när sömnen fortsatte vara obefintlig pga nya sjukdomar. Till det också en själsligt utbyte för mamman som är en sann gåva för livet. :heart:

Ops...en hel lång roman blev det.

Kram Anna och alla :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

father of a son!

Eftersom det var du som startade denna poll, vad säger du om att göra en ny?
Kit! Jag förstår inte... :?:

:D
Kit
Inlägg: 830
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 18:35

Inlägg av Kit »

Tror jag det, så konstigt som det ser ut, det jag skrev... :roll:

Så här: Det har sannolikt tillkommit fler AW-anhängare sedan du startade pollen. Och så är jag lite försiktig och menar att eftersom DU startade den första, så ... :wink:

Angående svarsalternativ 1, tänker jag att det inte behövs, eftersom - tänker jag mig - man väl får information om nyutkomna böcker via tidning/radio/tv, eller?

Men nu har jag ju aktualiserat pollen, så nytillkomna lär uppmärksamma den. Åkaj?
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
father of sons
Inlägg: 1369
Blev medlem: tis 07 dec 2004, 20:06
Ort: Stockholm

Inlägg av father of sons »

Åkaj Kit!

Då är jag med :lol: :wink:

:D
Gäst

Inlägg av Gäst »

för mig var det faktiskt tack vare 5-minutersmetoden att jag "hittade" Anna Wahlgren.

Som icke svensk medborgare har man ju ingen aning om vem AW är. Men när man får barn läser man ju överallt om 5 minutersmetoden. Eftersom jag ville veta vad det var för metod kollade jag på internet och hittade direkt Annas artikel om "nej, små barn ska inte behöva skrika sig till sömns!" och vips, var jag en stor fan av henne!!!

Heja Anna!
anna71
Inlägg: 177
Blev medlem: ons 22 dec 2004, 15:28
Ort: Italien

Inlägg av anna71 »

Vilda diskussioner på ap-föräldrarnas forum gjorde mig nyfiken. Motvallskäringar är alltid intressanta tycker jag.
-----------------------
Flicka f?dd juli 2002; kurad vid 7 m?nader
Pojke f?dd april 2004; verktygad sen han f?ddes
Gunzan
Inlägg: 78
Blev medlem: mån 28 feb 2005, 14:17
Ort: Lerum
Kontakt:

Inlägg av Gunzan »

När vår stora tjej började med att snutta hela nätterna igenom var 10:de minut så var det bara till att försöka hitta något. AWs tänk är helt i min stil och jag blev toksåld redan från början.

/Gun
Mamma till Moa -020405 och Leo -040514. Lever efter AW-principen eller borde man s?ga sunt f?rnuft ;-).
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Inlägg: 15366
Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
Ort: Gastsjön

Inlägg av annawahlgren »

:D Vilken UNDERBAR läsning :lol: Gud, vad lycklig ni har gjort mig, allihop :heart:

Jag saknar en poll-variant. JAG SKREV DEN. Hahahaha :lol: :lol: :lol:

Kramar från kräkstolta jag :oops:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Polls"